اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ترکمنستان در ایران:

همکاری‎های ایران و ترکمنستان باید تداوم پیدا کند/ گلستان مرکز تجاری و ترانزیتی

سفیر ترکمنستان در ایران بر تداوم همکاری‎های دو کشور ایران و ترکمنستان تأکید کرد.

همکاری‎های ایران و ترکمنستان باید تداوم پیدا کند/ گلستان مرکز تجاری و ترانزیتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد قربانف یکشنبه‌شب (یکشنبه چهارم اسفندماه سال جاری) در دیدار با استاندار گلستان در گرگان اظهار داشت: در مدت 20 سال روابط ایران و ترکمنستان قدم‎های خوبی از سوی دو کشور برداشته شده است که این همکاری باید ادامه داشته باشد.

وی در خصوص برگزاری همایش توسعه روابط اقتصادی در گرگان، خاطرنشان کرد: برای شرکت در این همایش در استان گلستان حضور یافتیم و همکاری لازم را در این خصوص خواهیم داشت.

راه‎آهن گرگان به اینچه برون و ترکمنستان در سال 93 به بهره‎برداری می‎رسد

سفیر ترکمنستان در ایران با بیان اینکه گلستان مرکز تجاری و ترانزیتی است، افزود: در گلستان علاقمندی زیادی نسبت به توسعه اقتصادی و تجاری وجود دارد که در آینده کارهای بزرگتری داریم که باید انجام شود.

قربانف از بهره‎برداری راه‌آهن گرگان به اینچه برون و ترکمنستان خبر داد و گفت: در سال جدید راه‎آهن تکمیل شده و به بهره‎برداری می‎رسد، 27 فوریه یعنی سه روز دیگر هیئت در نقطه صفر مرزی با یکدیگر ملاقاتی خواهند داشت که منطقه وصل راه‎آهن ریل‎گذاری و بررسی شود.

وی با بیان اینکه حدود 20 کیلومتر تا مرز اینچه‎برون از سمت ترکمنستان ریل‌گذاری خواهد شد، یادآور شد: ریل‎گذاری کار سختی نیست و به فوریت آن را انجام خواهیم داد همچنین کار ساختمان‎سازی و تاسیسات نیز انجام خواهد گرفت.

سفیر ترکمنستان در ایران ابراز امیدواری کرد که راه‎آهن تا پاییز سال جدید به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: با حضور مقامات سه کشور قزاقستان، ایران و ترکمنستان مراسم افتتاح این پروژه را باشکوه بیشتری برگزار خواهیم کرد.

دویست و نودمین سالگرد مختومقلی فراغی برگزار می‎شود

قربانف با تأکید بر اینکه همکاری فرهنگی یکی از مسائل مورد توجه ما است، افزود: هر ساله در ایام ماه مهر بزرگداشت مختومقلی فراغی برگزار می‎شود که امسال دویست و نودمین سالگرد ایشان اعلام شده است.

وی از برگزاری کنفرانس‎ها و برنامه‎های مختلف در بزرگداشت مختومقلی فراغی خبر داد و گفت: با مقامات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه صحبت کردیم که استقبال خیلی خوبی شد و پیشنهادات جالبی از ایران به ما رسید.

سفیر ترکمنستان در ایران ادامه داد: سازمان‎های ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی اکو پیشنهادات خوبی در راستای هر چه باشکوه‎تر برگزار شدن مراسم مختومقلی فراغی ارائه کردند.

قربانف در پایان از برگزاری کنفرانس بین‎المللی مختومقلی فراغی خبر داد و ابراز داشت: با توجه به اینکه مقبره این شاعر ترکمن در گلستان است از کشورهای مختلفی برای شرکت در این مراسم دعوت خواهد شد.

انتهای پیام/83001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول