اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان در دیدار با سفیر ترکمنستان مطرح کرد

لزوم تقویت کریدور اقتصادی و تجاری ایران و ترکمنستان

استاندار گلستان در دیدار با سفیر ترکمنستان بر لزوم تقویت کریدور اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

لزوم تقویت کریدور اقتصادی و تجاری ایران و ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو امشب در دیدار با سفیر ترکمنستان در گرگان اظهار داشت: امیدواریم که مفاد تفاهم‎نامه‎ای که بین ایران و ترکمنستان منعقد شده با پیگیری دوجانبه به سرمنزل مقصود برسد و عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای تفاهم‎نامه مذکور زمینه رونق اقتصادی گلستان، خراسان و ترکمنستان را فراهم خواهد کرد، یاد‌آور شد: یکی دیگر از موضوعاتی که اهمیت زیادی برای ما دارد بحث بهره‎برداری راه‎آهن گرگان به اینچه‌برون و ترکمنستان است.

صادقلو ادامه داد: بخشی از راه‎آهن که در قزاقستان و ایران سرمایه‎گذاری شده است به نتیجه خوبی رسیده اما قسمتی که در ترکمنستان قرار دارد به دلیل حجم بالای کار دچار وقفه شده است.

ترکمنستان در اتمام راه‎آهن همت مضاعف کند

استاندار گلستان از سفیر ترکمنستان خواست تا به دلیل تاثیرگذاری روابط سه کشور همت مضافی برای اتمام راه‎آهن داشته باشند و افزود: این راه‎آهن به عنوان کریدور تجاری می‎تواند زمینه فعالیت اقتصادی برای کشورهای افغانستان، پاکستان و هند را فراهم آورد بنابراین لازم است تا نسبت به راه‎اندازی تاسیسات باقیمانده آن اقدام شود.

صادقلو توجه به مباحث فرهنگی را از دیگر اولویت‎های مهم روابط دو کشور برشمرد و بیان داشت: در این راستا کمیته ویژه‎ای برای بزرگداشت شاعر ترکمن مختومقلی فراغی در استانداری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کمیته مذکور علاوه بر رصد مسائلی که قرار است در ترکمنستان اتفاق بیفتد پیگیر مسائل داخل استان نیز خواهد بود، در این کمیته معاون سیاسی استاندار گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و سایر کسانی که با این موضوع ارتباط دارند فعال هستند.

بستر جاذبه‎های توریستی در مقبره مختومقلی فراغی فراهم می‎شود

استاندار گلستان با بیان اینکه 15 اسفندماه سال جاری نسبت به درختکاری اطراف مقبره مختومقلی فراغی مبادرت می‎شود، ابراز داشت: شرایطی در آن منطقه ایجاد خواهد شد که جاذبه‎های توریستی ارتقا داده شود.

صادقلو به دیگر اقدامات فرهنگی استان در شناساندن شاعر پرآوازه ترکمن اشاره کرد و اظهار داشت: اساتید و دانشجویانی که در این راستا نسبت به ارائه مقاله اقدام کنند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

وی از انتشار چهار جلد کتاب مختومقلی فراغی به ترجمه فارسی خبر داد و گفت: تعدادی کتب دیگر نیز در این زمینه وجود دارد که در مراسم سالروز این شاعر ترکمن رونمایی خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: برای مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی در گلستان از مردوف رئیس‎جمهور ترکمنستان برای حضور در آنجا دعوت رسمی خواهیم کرد.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول