اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرح حمایتی سازمان صنعت، معدن تجارت مازندران از قالیبافی

دار قالی بر سر در ادارات مازندران آویزان شود

رئیس صنعت معدن و تجارت مازندران گفت: برای حمایت از صنعت فرش مازندران دار قالی بر سر در ادارات مازندران آویزان شود.

دار قالی بر سر در ادارات مازندران آویزان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد محمدپور عمران امشب در دیدار استاندار مازندران با اصناف شهرستان ساری خواستار حمایت جدید مسئولان ادارات استان مازندران از قالی‌بافان استان مازندران شد.

وی تصریح کرد: بسیاری از قالیبافان استان فاقد امکانات اولیه هستند ولی فرش‌های نفیسی در  مازندران بافته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: برای حمایت از قالیبافی ادارات دولتی استان در این امر پیشگام شوند و در ورودی هر دستگاه اداری مازندران یک فرش دستباف مازندرانی قرار گیرد.

وی بیان داشت: با این اقدام در ابتدا هنر فرشبافان به نمایش گذاشته می‌شود و در وهله بعدی از صنایع دستی هم حمایت جدی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور گفت: از بازاریان مازندران درخواست می‌شود که فضای اقتصادی جامعه را به سمتی هدایت کنند که بارقه امید در مردم ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 124 هزار و 500 واحد صنفی دارای پروانه کسب در مازندران فعال است، افزود: 34 هزار واحد صنفی در حال اقدام به کسب پروانه هستند.

محمدپور عمران اضافه کرد: اتاق اصناف ساری دارای 67 اتحادیه و بیش از 18 هزار واحد صنفی است که از فعال‌ترین اتاق‌های اصناف در کشور و سطح استان است.

وی با اشاره به قانون جدید نظام صنفی که  به امضای رئیس مجلس و تایید شورای نگهبان نیز رسید، گفت: با اجرای این قانون اتاق اصناف ایران و به تبع آن اتاق اصناف شهرستان‌ها در کشور ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/86004/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول