اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

جایگاه خرده فرهنگ‌ها در تدوین دانشنامه شهرضا لحاظ شود

فرماندار شهرستان شهرضا گفت: جایگاه خرده فرهنگ‌ها در تدوین دانشنامه شهرضا لحاظ شود.

جایگاه خرده فرهنگ‌ها در تدوین دانشنامه شهرضا لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید رضا عقدایی ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی شهرستان شهرضا، اظهار داشت: ترسیم چشم‌انداز توسعه مبتنی بر وضعیت امکانات و زیرساخت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت یک کشور است و حوزه فرهنگ در این حوزه نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروی انسانی متخصص و کار آزموده مهم‌ترین  سرمایه کشورهای توسعه یافته است و برای دست یابی به این سرمایه بزرگ باید در راستای توسعه امکانات کتابخانه‌ای و فرهنگی سیاست گذاری‌های مناسبی انجام بگیرد.

فرماندار شهرضا با انتقاد از وضعیت امکانات و زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در شهرستان، خاطرنشان کرد: با وجود ارتقای وضعیت امکانات کتابخانه‌ای شهرضا نسبت به دوران پیش از انقلاب اسلامی تا دست‌یابی به نقطه مطلوب فاصله قابل توجهی وجود دارد که باید نسبت به تمهید اهداف مناسب دراین حوزه اقدام کنیم.

وی با تشریح روند تدوین دانشنامه شهرضا و لزوم لحاظ کردن جایگاه فاخر خرده فرهنگ‌ها در این مجموعه، اذعان داشت: از مجموعه متولیان تدوین و تالیف این مجموعه سترگ انتظار می‌رود ضمن بکارگیری تمامی منابع و مستندات موجود از ظرفیت خرده فرهنگ‌های شهرستان و به خصوص عشایر سرافراز استفاده لازم را داشته باشند.

عقدایی با اشاره به لزوم هم‌اندیشی با مفاخر و نخبگان شهرضا در حوزه‌های مختلف اجتماعی، بیان داشت: معرفی جایگاه مفاخر علمی و فرهنگی باید جزو مهم‌ترین بخش‌های دانشنامه شهرضا باشد تا زمینه ارائه یک بسته فرهنگی جامع به نسل‌های آینده این دیار مهیا شود.

انتهای پیام/63011/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول