اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی

مرکز گشت امور اراضی دماوند افتتاح شد

مرکز گشت امور اراضی دماوند در راستای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی در مدیریت جهاد شهرستان دماوند افتتاح شد.

مرکز گشت امور اراضی دماوند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند عصر امروز در حاشیه همایش و مراسم آغاز اجرای طرح پایلوت شناسایی، پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی شهرستان دماوند با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای نخستین بار در کشور بیان کرد: شهرستان دماوند با داشتن 17 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی، هشت درصد از اراضی زراعی استان تهران را به خود اختصاص داده است.

حمیدرضا خلیلی تصریح کرد: دماوند به دلیل وجود مناطق خوش آب و هوا و سرسبز، همیشه مورد طمع سودجویان و ویلاسازان بوده است.

وی سطح زیرکشت کل اراضی شهرستان دماوند را حدود 15 هزار هکتار کشت آبی و 2 هزار و 500 هکتار کشت دیم خواند که از این میزان، حدود 10 هزار و 250 هکتار باغ و مابقی اراضی زراعی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: شاخص‌ترین تولید کشاورزی در شهرستان دماوند، تولید سیب درختی است؛ به طوری که سالانه حدود 300 هزار تن انواع سیب با کیفیت بسیار مرغوب و صادرات حدود 30 تا 40 هزار تن از آن، این شهرستان را در جایگاه ممتازی در سطح استان و کشور قرار داده است.

وی تصریح کرد: در نهایت، تولید حدود 500 هزار تن محصول کشاورزی، شهرستان دماوند را به برترین قطب تولید در استان تبدیل کرده است.

خلیلی با بیان اینکه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی باعث از بین رفتن تولیدات کشاورزی و غذایی است، گفت: از سال 1386 تاکنون، 3 هزار و 651 پرونده تغییر کاربری در جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تشکیل شده که یک هزار و 108 مورد پیگیری و منجر به اخذ حکم تخریب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: این تعداد تشکیل پرونده و پیگیری و اجرای حکم تاکنون منجر به آزادسازی 2 میلیون و 630 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شده است.

خلیلی تأکید کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، تمام این اقدامات گسترده را در راستای حفظ و صیانت از خاک و تولید کشاورزی انجام داده است.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول