اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آبادانی روستاها در نهمین سالگرد زلزله زرند

با گذشت 9 سال از زلزله ویرانگر زرند در چهارم اسفند ماه سال 83، آنچه امروز در روستاهای زلزله‌زده این شهرستان به چشم می‌خورد، آبادانی و تولد دوباره آن است.

آبادانی روستاها در نهمین سالگرد زلزله زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، 9 سال از زلزله ویرانگر شهرستان زرند گذشت، اما آنچه بعد از زلزله چهارم اسفند ماه سال 83 در روستاهای زلزله‌زده شهرستان زرند به چشم می‌خورد، آبادانی و تولد دوباره این روستاها است.

مردمی که قبل از زلزله در منازلی غیرمقاوم و یا از سنگ و چوب زندگی می‌کردند، اکنون در منازلی مستحکم و مقاوم سرمای زمستان را به گرمی سپری می‌کنند.

جواد مهدوی یکی از ساکنان روستاهای زرند گفت: در زلزله چهارم اسفند ماه 83 منزل مسکونی‌ام ویران شد، اما با مساعدت مسئولان هم‌اکنون در منزل مسکونی مقاوم و مستحکم و با خاطری آسوده زندگی می‌کنم.

زهرا مؤمنی یکی دیگر از شهروندان نیز بیان داشت: خدا را شکر که هم‌اکنون در خانه امن و محکم زندگی می‌کنم و با اختصاص وام خانه‌ای محکم ساخته‌ایم و به راحتی در آن زندگی می‌کنیم.

علی حسینی‌نژاد یکی دیگر از شهروندان عنوان کرد: قبل از زلزله در خانه‌ای خشت و گلی زندگی می‌کردیم که در زلزله با خاک یکسان شد، اما با اعتبارات دولتی و گرفتن وام خانه‌ای محکم و خوب ساخته‌ایم.

15 هزار واحد مسکونی در زرند بازسازی شده است

فرماندار زرند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان زلزله 83 زرند گفت: بازسازی خوبی در این شهرستان انجام شد و بیش از 15 هزار واحد مسکونی در این شهرستان بازسازی شده است و مردم مناطق زلزله زرده شهرستان زرند هم‌اکنون در منازل مقاوم زندگی می‌کنند.

حبیب‌الله خنجری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند از افرادی که در منازل غیرمقاوم زندگی می‌کنند خواست با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرند از تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم‌سازی منازل خود بهره‌مند شوند.

فرماندار زرند خاطر نشان کرد: علاوه بر بازسازی واحدهای مسکونی با هزینه 30 میلیارد تومان، 59 مدرسه این شهرستان بازسازی و نوسازی شد و حدود 6 هزار دانش‌آموز در فضای امن به تحصیلات خود ادامه می‌دهند.

برخی وعده‌ها در مناطق زلزله‌زده زرند محقق نشده است

حسین جعفرزاده یکی از شهروندان زرندی گفت: بعد از زلزله خدمات خوبی در این شهرستان انجام شده و بسیاری از واحدهای مسکونی بازسازی شده است، اما در راستای بازسازی و عقب‌نشینی‌هایی که در ساخت و سازها صورت گرفته، تیرهای برق در وسط معابر قرار گرفتند و موجب سد معبر شده است.

وی عنوان کرد: در این زمینه شاهد حوادثی هستیم که ضرورت دارد، مسئولان نسبت به رفع سد معبر و جلوگیری از حوادث چاره‌اندیشی کنند.

حمید الله‌یارزاده یکی دیگر از شهروندان گفت: من خودم مدتی قبل شاهد برخورد موتورسوار با تیر برق بودم و باید حتما حوادث مرگبار روی دهد تا مسئولان به فکر جابه‌جایی تیرهای برق باشند.

وی خاطر نشان کرد: شهرک‌های جدیدی که بعد از زلزله ایجاد شده است، زیرساخت‌های آن تکمیل نشده است و می‌طلبد مسئولان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/80022/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول