اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز تکثیر و زادآوری مولد میگو استان بوشهر:

4 مرکز تکثیر و پرورش میگو در بوشهر به دلیل بدهکاری تعطیل شدند

مدیر مرکز تکثیر و زادآوری مولد میگو استان بوشهر گفت: 4 مرکز تکثیر و پرورش میگو در استان بوشهر به دلیل مشکلات مالی و بدهکاری تعطیل شدند.

4 مرکز تکثیر و پرورش میگو در بوشهر به دلیل بدهکاری تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کریم حیدری ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر افزود: در شرایطی که قیمت غذای میگو، لارو و کارگر بالا رفته برای احیای صنعت پرورش میگو مسئولان باید همکاری و حمایت بیشتری از فعالان این صنعت داشته باشند.

وی اضافه کرد: کیفیت پایین غذای میگو و نبود مواد اولیه برای تهیه غذا در کشور یکی از مشکلات مهم این صنعت است و در صورت حل این مشکل میزان برداشت نیز بیشتر می‌شود. از 14 مرکز تکثیر و پرورش در استان 10 مرکز فعالند که ظرفیت تولید یک میلیارد و 500 میلیون قطعه بچه میگو را دارند و مابقی به‌دلیل بدهکاری از چرخه تولید خارج شده‌اند.

این مسئول یادآور شد: با توجه به این ظرفیت استان بوشهر در زمینه تولید بچه میگو خودکفا شده و طی دو سال گذشته هیچ بچه میگویی در استان وارد نشده بلکه به استان‌های همجوار نیز صادر کرده‌ایم.

حیدری اضافه کرد: با توجه به این امر ضروری است مسئولان برای جلوگیری از انتقال بیماری از ورود لارو از استان‌های دیگر جلوگیری کنند. در صدور مجوز جدید برای راه‌اندازی شرکت‌های تکثیر و پرورش در استان از اظهار نظر این صنف نیز استفاده شود چون مجوزهایی که بدون مشورت داده می‌شود به ضرر صنعت تکثیر و پرورش است.

انتهای پیام/66006/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول