اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تبادل سرباز آمریکایی با زندانیان طالبان به تاخیر افتاد

سخنگوی گروه طالبان از تاخیر در تبادل پنج زندانی این گروه که در زندان «گوانتانامو» به سر می‌برند در قبال آزادی سرباز آمریکایی خبر داد.

تبادل سرباز آمریکایی با زندانیان طالبان به تاخیر افتاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار اطلاعیه‎ای علت تاخیر در تبادل زندانیان طالبان با سرباز آمریکایی را اوضاع پیچیده سیاسی افغانستان عنوان کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا به منظور تبادل اسیران با میانجیگری کشور «قطر» که طالبان یک دفتر سیاسی نیز در این کشور دارند، صورت خواهد گرفت.

در این اطلاعیه به زمان از سرگیری مذاکرات برای تبادل زندانیان اشاره‌ای نشده است.

«بوئی برگدال» سرباز آمریکایی 27 ساله از سال 2009 تاکنون در اسارت شبه‌نظامیان طالبان است.

این در حالی است که در دسامبر 2013 در فیلمی که از سوی گروه طالبان منتشر شد، این سرباز آمریکایی سالم است و گمان می‌رود که در منطقه مرزی پاکستان و افغانستان زندانی باشد.

2 روز قبل نیز روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش کرد که قرار است پنج نفر از رهبران گروه طالبان که در گوانتانامو به سر می‎برند در قبال آزادی این سرباز آمریکایی، تحویل طالبان شوند.

به نظر می‎رسد که طالبان در تلاش هستند با به تاخیر انداختن مذاکره برای آزادی برگدال، امتیاز بیشتری از آمریکا به دست آورند و آمریکا نیز تحت تاثیر افکار عمومی تلاش می‌کند به هر قیمتی که شده، جان برگدال 27 ساله را نجات دهد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول