اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کشت محصول برنج دو نوبت در یک سال زراعی در قصرقند

شرایط مناسب جوی سیستان و بلوچستان زمینه را برای انجام دو نوبت کشت محصول برنج در یک سال زراعی در قصرقند فراهم کرده است.

کشت محصول برنج دو نوبت در یک سال زراعی در قصرقند

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرقند، یکی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خدادادی سیستان‌وبلوچستان در کنار دیگر مواهب بکر الهی، تنوع آب و هوایی و وجود خاک حاصلخیز و مردم سخت‌کوش است که این منطقه را با وجود قهر طبیعت از شاخصه‌هایی برخوردار کرده که شاید امروزه باور آن کمی برای مخاطبان مشکل باشد.

بخشی از کشاورزی جنوب استان را کشت انواع برنج تشکیل می‌دهد که گستره آن از سراوان خاش ایرانشهر بوده و شهرستان قصرقند با بیشترین سطح زیر کشت یکی از کانون‎های اصلی شالی کاری در سیستان و بلوچستان است.

شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان با آب و هوایی گرمسیری که شرایط آب وهوایی آن زمستان این جا را به بهار تبدیل کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرقند در این زمینه بیان داشت: ‌این شهرستان دارای ظرفیتت‌های مهمی در بخش کشاورزی، به ویژه منابع آبی است، کشاورزی این منطقه را دو بخش محصولات زراعی و باغی تشکیل می‌دهد و که عمده اراضی 7 هزار و 850 هکتار بوده که 4 هزار و 950 هکتار زراعی و 2 هزار و 900 هکتار اراضی باغی  تشکیل می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: کشت برنج یکی از کارهای کشاورزی مردم شهرستان قصرقند بوده که می‌توان گفت بیش از 2 هزار نفر در کار کشت این محصول در منطقه مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: وجود منابع آبی غنی و شرایط اقلیمی مناسب باعث شده تا شالیکاری در این شهرستان در هر سال در دو نوبت انجام گیرد که از این حیث این خود یک رکورد مناسب در شالی کاری در کشور محسوب می‌شود.

اولیایی عنوان کرد: مهم‌ترین ارقام کشت شده دراین منطقه، صدری، شیرودی، ندا، نعمت و ارقام محلی مانند هیر هستند.

مدیر جهاد کشاورزی قصرقند اذعان داشت: کشاورزان در ماه‌های بهمن و اسفند برنج کشت و در اردیبهشت برای برداشت آن اقدام می‌کنند.

وی گفت: از میزان 25 هزار تن برنج برداشت شده در سیستان و بلوچستان، شهرستان قصرقند با بیش از7 هزار تن بیشترین درصد را از این حیث  به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول