اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

تنوع نیات وقف در استان خراسان‌جنوبی بسیار زیاد است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تنوع نیات وقف در این استان را متعدد دانست و گفت: نیاز است تمامی زمینه‌هایی که امکان ورود وقف وجود دارد احصا و شناسایی شود.

تنوع نیات وقف در استان خراسان‌جنوبی بسیار زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه  خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام  محسن مومنی‌مقدم اظهار داشت: اگر تولید ثروت در جامعه در راستای خدمت به محرومان و فقرزدایی باشد امری پسندیده است و خداوند متعال نیز از آن خرسند می‌شود.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی مستعد پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های پزشکی، کشاورزی و صنعت است که اگر این بخش‌ها با وقف نیز عجین شوند می‌توان به آینده روشن این استان بیش از پیش امیدوار بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ورود واقفان به تامین نیازهای بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خراسان جنوبی را از ضروریات دانست و ادامه داد: ظرفیت عظیم وقف در صورت شناسانده شدن می‌تواند اهرمی قوی برای پیشرفت خراسان جنوبی و کشور باشد.

مومنی‌مقدم اضافه کرد: از منظر قرآن کریم، تولید ثروت در جامعه و تلاش در راه توسعه ثروت و دارایی البته با نگاه به آخرت و فراموش نکردن خداوند متعال امری پسندیده است و باید تلاش شود تا با قرار دادن ثروت جامعه اسلامی در مسیر خدمت به محرومان و نیازمندان بتوانیم به وظیفه خود در این راستا به خوبی عمل کنیم. 

وی با اشاره به قدمت وقف در خراسان جنوبی گفت: وقف از قدیم‌الایام در این سرزمین جایگاه ویژه‌ای داشته و همواره مورد توجه مردم این استان بوده اما لازم است که اکنون بنا به اقتضائات زمانی نسبت به گسترش فرهنگ وقف در استان تلاش صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خواستار همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برای ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف در بین سطوح مختلف جامعه شد.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول