اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تفریحی شهرداری شهرکرد خبر داد

آغاز فراخوان سومین جشنواره هفت‌سین در شهرکرد

مدیرعامل سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری شهرکرد از آغاز فراخوان ثبت‌نام سومین جشنواره هفت‌سین و سبزه‌‌های نوروزی با عنوان استقبال از بهار در این شهر خبر داد.

آغاز فراخوان سومین جشنواره هفت‌سین در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا امیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: این جشنواره با هدف حفظ و احیای سنت‌های نیک بومی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین شهروندان در راستای حفظ و احیاء فرهنگ اسلامی توسط سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شهرکرد برپا می‌شود.

وی افزود: این جشنواره نوروزی در بخش‌های چینش سفره هفت سین با محوریت سنتی و مدرن و خلق سفره هفت سین مختص هنرمندان متخصص و همچنین در بخش سبزه‌آرایی با رویکرد توجه به آداب و رسوم بومی و محلی به همراه نگاه خلاقانه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری شهرکرد گفت: در قسمت ویژه این جشنواره، بخش تهیه تخم‌مرغ‌های رنگ‌آمیزی شده خانگی مختص کودکان و نوجوانان زیر 15 سال نیز اجرا می‌شود.

امیدی با اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم شهروندان آزاد است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره تا 15 اسفند ماه سال‌ جاری فرصت دارند به سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شهرکرد واقع در چهارراه دروازه فارسان مراجعه و ثبت‌نام نمایند.

مدیرعامل سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری شهرکرد افزود: بر همین اساس تمامی علاقه‌مندان در سنین مختلف می‌توانند با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه در قالب نگاه به فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی و عناصر بصری شهر، نوآوری و نگاه هنرمندانه خویش با طراحی، ساخت و تهیه سبزه، سفره هفت سین و نمادهای زیبای عید نوروز در این رقابت نوروزی شرکت کنند.

این مسئول بیان داشت: بر همین اساس از حدود 30 نفر برگزیده این جشنواره در بخش‌های مختلف طی مراسمی که روز جمعه 23 اسفند ماه در محل سالن ورزشی تختی شهرکرد برگزار می‌شود، تقدیر به‌ عمل می‌آید.

وی در ادامه بر ضرورت پایبندی به سنت‌های بومی تأکید کرد و گفت: باید در نگهداری سنت‌های زیبای خود کوشا باشیم، چون این سنت‌ها ما را تا این زمان حفظ کرده است.

امیدی تصریح کرد: تصویر تمامی آثار این جشنواره در کتابی نیز چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/68001/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول