اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی فارس خبر داد

تحقق بیش از 90 درصد از سهمیه مالیاتی فارس

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: 94 درصد سهمیه مصوب فارس را تا پایان بهمن ماه سال جاری تامین و به خزانه واریز کردیم.

تحقق بیش از 90 درصد از سهمیه مالیاتی فارس

فرهاد مومنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بیشتر این تحقق از ناحیه مالیات‌های معوقه و منابع مالیاتی جدید بوده که وضعیت آنها پیش از این برای سیستم روشن نبوده است.

وی افزود: از سویی با آغاز به کار یک سیستم اطلاعات مالیاتی که در سراسر کشور و از جمله استان فارس نصب و راه‌اندازی شده، اطلاعات به روز فعالیت‌های اقتصادی مودیان برای ماموران مالیاتی قابل دسترسی است.

مومنی اضافه کرد: با توجه به این که بودجه جاری بر اساس برنامه پنجم از وصول مالیات‌ها محقق می‌شود، این مالیات‌ها حق اجتماعی مردم محسوب شده و مودیان باید در پرداخت آن تسریع کنند.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان درآمد و فعالان اقتصادی باید توجه کنند که با وجود امکانات و زیرساخت‌هایی که در جامعه ایجاد شده امکان فعالیت اقتصادی برای آنان فراهم آمده و مهم‌ترین این امکانات امنیت بوده که تامین این بستر و زیرساخت، هزینه دارد و از محل مشارکت عمومی که مهم‌ترین شاخص آن مالیات است، محقق می‌شود.

مومنی تصریح کرد: اگر این درآمد و هزینه جاری کشور از مالیات محقق نشود دولت مجبور به فروش کالاهای سرمایه‌ای از منابع معدنی و مواد نفتی و ... می‌شود که این کار هیچ زیرساختی را برای تولید درآمد فراهم نمی‌کند.

وی بیان کرد: توسعه با توجه به مالیات ممکن است به این ترتیب که با مشارکت مودیان، تامین بخش بزرگی از هزینه جاری از طریق مالیات انجام شود تا این فرصت برای کشور فراهم آید که ارز حاصل از فروش کالاهای سرمایه‌ای به زیرساخت تبدیل شده و اشتغال و سرمایه‌گذاری از این طریق رونق یابد.

مومنی ابراز داشت: این مسئله باید در کشور به یک باور عمومی تبدیل و استراتژی اساسی کشور شود و صورت رخ دادن این اتفاق، بخش اعظم مشکلات اقتصادی فعلی کشور حل می‌شود.

انتهای پیام/2448/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول