اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده:

پیکر 62 امامزاده در شهرستان خدابنده مدفون است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: پیکر 62 امامزاده در شهرستان خدابنده مدفون است.

پیکر 62 امامزاده در شهرستان خدابنده مدفون است

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بازسازی بقاع متبرکه، تعمیر، ساخت و نصب ضریح برای آنها از اقدامات اداره اوقاف در بحث جذب گردشگران مذهبی است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط اداره اوقاف شهرستان خدابنده در قالب بازسازی بقاع و تعمیر آنها اضافه کرد: در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی ساخت بقعه قیدار نبی (ع) که یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان و استان محسوب می‌شود، 95 درصد است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده همچنین به ساخت محوطه این بقعه نیز اشاره کرد و یادآور شد: آزادسازی محوطه و ساخت آن دارای 20 درصد پیشرفت است.

این مسئول در ادامه با اشاره به مدفون بودن پیکر 62 امامزاده در شهرستان خدابنده اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات مطلوبی در بحث بازسازی امامزادگان در شهرستان صورت گرفته است.

محمدی با بیان اینکه بازسازی بقاع و امامزادگان در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی صورت می‌گیرد، ادامه داد: با برآورد صورت گرفته سالانه قریب به 50 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان صورت می‌گیرد، اذعان داشت: در صورتی که فضای مناسبی در بقاع و امامزادگان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و حضور جوانان وجود داشته باشد، دشمن در مقاصد شوم خود برای انحراف  این قشر موفق نخواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته برنامه‌های قرآنی مختلفی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود، متذکر شد: برگزاری مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن با حضور قاریان برتر کشوری، استانی و بین‌المللی، برگزاری مراسم‌های مختلف در ایام شهادت و ولادت ائمه معصومان (ع) از جمله برنامه‌هایی است که توسط اداره اوقاف اجرا می‌شود.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول