اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات خبر داد

انجام 201 بازدید برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قاینات

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 201 بازدید از واحدهای صنعتی و غیرصنعتی برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان انجام شده است.

انجام 201 بازدید برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قاینات

سید‌حبیب حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: آنفلوانزای طیور یکی از بیماری‌های ویروسی پرندگان بوده که دارای سه تیپ A ، B و C است.

وی با بیان این‌که در سال جاری تعداد 201 بازدید از سطح واحدهای صنعتی و غیرصنعتی طیور قاینات برای کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد 144 بازدید مراقبت فعال از واحدهای صنعتی طیور بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات با بیان این‌که از مراکز عرضه پرنده در این شهرستان پنج مورد بازدید فعال انجام شده است، اذعان داشت: از کشتارگاه‌های طیور این شهرستان نیز 71 مورد بازدید به عمل آمده است.

حسینی از انجام 73 مورد بازدید غیرفعال برای کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و افزود: از این تعداد 72 مورد از واحدهای صنعتی و یک مورد از روستا انجام شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای فعال و غیرفعال این شهرستان یادآور شد: در طی این بازدیدها 388 نمونه خون به آزمایشگاه مرکزی خراسان جنوبی ارسال شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات اضافه کرد: تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است.

حسینی با بیان این‌که تعداد یک‌هزار و 294 خودرو ضدعفونی شده است، خاطرنشان کرد: میزان 108 گالن ماده ضدعفونی در این شهرستان مصرف شده است.

انتهای پیام/69010/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول