اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان دی ماه امسال صورت گرفت

جمع‌آوری 91 میلیارد ریال زکات در زنجان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از جمع‌آوری 91 میلیارد ریال زکات در استان خبر داد.

جمع‌آوری 91 میلیارد ریال زکات در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا حسنلو صبح امروز در کارگروه تخصصی زکات استان بر ضرورت شناخت اهداف شورای زکات اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه جمع‌آوری زکات از وظایف حکومتی است.

وی با اشاره به قابلیت اعضا و شناخت آنها از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خواستار تعامل اثرگذار و همکاری بیشتر اعضای کارگروه زکات شد و بیان کرد: برای تحقق برنامه‌ها لازم است که اعضا عملکرد فصلی خود را به صورت مرتب به دبیرخانه ارسال و نسبت به برنامه‌ریزی سالانه با هدف‌گذاری مشخص و با هماهنگی دبیرخانه اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با درخواست از مسئولان زکات در زمینه فعال کردن کارگروه تخصصی زکات در شهرستان‌ها تصریح کرد: مسئولان زکات شهرستان‌ها می‌توانند، مصوبات این جلسات را برای تصویب و تدوین راهکارهای اجرایی و عملیاتی به استان ارسال کنند.

این مسئول با بیان اینکه تا پایان دی ماه امسال 91 میلیارد و 180 میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوری شده است، ادامه داد: فریضه زکات از واجبات الهی بوده و بر همگان نیز واجب است که در راستای تبلیغ و ترویج این فریضه تلاش کنند.

در ادامه نیز نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان حدیثی از امام علی (ع) در بحث افرادی که اهل بهشت هستند، تصریح کرد: فلسفه تشکیل کارگروه تخصصی زکات برنامه‌ریزی و احصای راهکارهای موثر و بررسی آسیب‌شناسی در ابعاد مختلف است.

حجت‌الاسلام علی حسینی با تاکید بر ترویج فرهنگ زکات در جامعه اضافه کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

همچنین در پایان این جلسه مصوباتی نیز تصویب شد که از جمله آن تبیین فرهنگ زکات توسط صدا و سیما به عنوان تاثیرگذارترین رسانه، هماهنگی جهاد کشاورزی برای بهره‌مندی از ظرفیت تکنسین جامعه مهندسین، تهیه اساسنامه و مراحل اجرایی طرح فرهنگی و امدادی شجره طیبه، تهیه اقلام و ملزومات مورد نیاز در اجرای طرح از قبیل تهیه گونی زکات، پاکت فطریه، صندوق جمع‌آوری کمک و کیسه احسان کشاورز، تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در جامعه و... از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول