اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اطفای حریق با آب و شایعه تانکر خالی آتش‌نشانی

در پی آتش‌سوزی یک باب مغازه کفش‌فروشی در خیابان فردوسی نیشابور و اطفای آن توسط آتش‌نشانی، عده‌ای شایعه خالی بودن مخزن آب ماشین آتش‌نشانی را مطرح کردند.

اطفای حریق با آب و شایعه تانکر خالی آتش‌نشانی

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، در پی آتش‌سوزی یک باب مغازه کفش‌فروشی در ابتدای خیابان فردوسی و انعکاس آن در خبرگزاری فارس، شایعاتی مبنی بر اینکه پس از حاضر شدن مأموران آتش‌نشانی در محل مشاهده شده که مخزن آب ماشین آتش‌نشانی خالی بوده، منتشر شد که این اتفاق حساسیت مردم را بر انگیخت.

بنابراین گزارش، آتش‌نشان نامی است که با شنیدن آن، آنچه به ذهن متبادر می‌شود افرادی همیشه آماده و پرانرژی برای مقابله با مشکلات و بحران‌ها و مهم‌تر از آن کسانی است که در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شده و به کمک افراد حادثه‌دیده و نجات جان و مال آنها می‌پردازند.

هفته گذشته یک باب مغازه کفش‌فروشی در ابتدای خیابان فردوسی آتش گرفت و با شعله‌ور شدن آتش و احتمال سرایت به دیگر مغازه‌ها 2 گروه دیگر از آتش‌نشانان به محل اعزام شدند و پس از مهار حریق آن را به طور کامل اطفا کرده و در ساعت یک نیمه شب به عملیات خود خاتمه دادند.

بعد از گذشت دو روز از این واقعه شایعاتی مبنی بر اینکه پس از ورود ماشین آتش‌نشانی به محل، تانکر آن فاقد آب بوده است در بین مردم پیچید که این شایعه پس از آتش‌سوزی خیابان جمهوری تهران، حساسیت مردم را بر انگیخت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور گفت: طی تماس با مرکز عملیات 125 مبنی بر آتش‌سوزی یک باب مغازه، ماموران ایستگاه شماره 7 از خیابان شهید جعفری با تانکر 2 هزار و 700 لیتری آب به محل اعزام شدند و بلافاصله پس از رسیدن به محل اقدام به برش قفل‌های مغازه و خاموش کردن آتش کردند.

سیدمهدی حسینی اظهار کرد: آتش تقریباً تمام انبار و بیشتر مغازه را فرا گرفته بود و با توجه به شعله‌ور شدن و امکان سرایت به دیگر مغازه‌ها ما از 2 ایستگاه دیگر درخواست کمک کردیم و با ورود به محل، آتش‌نشانان با استفاده از آب ابتدا آتش را مهار و سپس با قرار دادن دستگاه توربوفن اقدام به تخلیه دود کردند که در ادامه آتش به طور کامل خاموش شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور درباره نحوه کنترل و چک کردن تجهیزات آتش‌نشانی اضافه کرد: هر روز کاربران آموزش‌دیده تمامی خودروها و تجهیزات را چک می‌کنند.

به گفته وی، ابتدا خودروها، ابزار و تجهیزات بررسی می‌شوند تا از ایمنی و سلامت آنها مطمئن شویم، پر بودن باک خودرو، منبع آب و کپسول‌های آتش‌نشانی نیز چک شده و اگر مورد و نقصی وجود داشته باشد،‌ آن خودرو تا زمان رفع نقص، از خط خارج می‌شود و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

حسینی در پایان گفت: خالی بودن تانکر آب آتش‌نشانی شایعه‌ای بیش نیست.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول