اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آشنایی با نخستین حریف آسیایی تراکتورسازی

جدال با ببرهای عربستانی / یوزپلنگ‌های ایرانی سوار بر تراکتور

تیم الاتحاد عربستان پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا روز چهارشنبه هفتم اسفند مهمان تیم تراکتورسازی تبریز است.

جدال با ببرهای عربستانی / یوزپلنگ‌های ایرانی سوار بر تراکتور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، باشگاه الاتحاد عربستان در سال 1927 تاسیس یافته است که قدیمی‌ترین تیم این کشور به شمار می‌رود. 

لقب این تیم ببر است. ورزشگاه اختصاصی‌اش شاهزاده عبدالله فیصل با گنجایش 27 هزار تماشاگر است. لباس اصلی این تیم پیراهن راه راه زرد و سیاه، شورت سفید و جوراب سیاه است.

الاتحاد یکی از تیم‌های پرافتخار لیگ حرفه‌ای این کشور است. این تیم در  فصل 82 -1981 برای نخستین بار عنوان قهرمانی فوتبال عربستان را کسب کرد. اوج کار تیم الاتحاد از سال 1996 تا سال 2003  میلادی می‌باشد که طی هفت سال، پنج بار قهرمانی عربستان را کسب کرد.

بعد از سال 2003 و در 10 سال اخیر تیم الاتحاد دو بار نیز این عنوان را تکرار کرده تا 8 بار سابقه قهرمانی در لیگ حرفه‌ای عربستان را داشته باشد و بعد از الهلال با 13 بار قهرمانی، دومین تیم پرافتخار این کشور باشد.

جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا

تیم الاتحاد عربستان تنها تیمی است که دو بار فاتح رقابت‌های جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا شده است. این رقابت‌ها از سال 2003 به شکل کنونی برگزار می‌شود. تیم الاتحاد عربستان در سال 2004 در دومین دوره این رقابت‌ها در بازی فینال سئونگنام ایلهوا چونما کره‌جنوبی رفت. بازی رفت دو تیم در عربستان با نتیجه سه بر یک به سود تیم کره‌ای به اتمام رسید تا قهرمانی این تیم حتمی شود اما الاتحاد در بازی برگشت و در کره جنوبی با پیروزی 5 بر صفر ضمن کسب عنوان قهرمانی، یک طرفه‌ترین نتیجه بازی نهایی را نیز تا به امروز رقم زده است.

تیم الاتحاد در سال 2005 بار دیگر به دیدار نهایی صعود کرد و در بازی رفت و برگشت برابر العین امارات به برتری دست یافته و برای دومین بار فاتح این رقابت‌ها شد. جالب اینکه فینالیست‌های آن سال حریف تراکتورسازی در این فصل می‌باشند.

الاتحاد یک بار نیز در سال 2008 به دیدار نهایی این رقابت ها رسید که در تک بازی  برگزار شده در توکیو ژاپن، دو بر یک مغلوب پوهانگ استیلرز کره جنوبی شد.

رقابت‌های باشگاه‌های آسیا

تیم الاتحاد عربستان پیش از جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا، در رقابت‌های آسیایی هیچ عنوانی نداشته و این تیم در مجموع مسابقات برگزار شده باشگاه‌های آسیا تحت عناوین مختلف بعد از تیم‌های پوهانگ استیلرز کره جنوبی، استقلال ایران، الهلال عربستان و سئونگنام ایلهوا چونما کره‌جنوبی، در مکان پنجم پرافتخارترین تیم آسیا قرار دارد. این تیم اگر تنها یک عنوان قهرمانی دیگر را نیز کسب کند در باشگاه‌های آسیا نیز پرافتخارترین تیم آسیایی می‌شود.

جدال بحران زده‌های لیگ

الاتحاد عربستان نیز همانند تراکتورسازی در لیگ کشور خود وضعیت خوبی را ندارد. این تیم در رقابت‌های این فصل و تا پایان هفته بیست و سوم با 7 پیروزی، 8 تساوی و 8 شکست و با 29 امتیاز  در مکان ششم جدول قرار داشته و نه تنها امیدی برای قهرمانی ندارد، حتی شانس کسب سهمیه این تیم برای رقابت‌های فصل آینده نیز حداقل است.

هدایت تیم الاتحاد عربستان بر عهده رائول کاندا از کشور اسپانیا است و کمک‌های وی از کشور اسپانیا و اروگوئه هستند. تمام دروازه‌بانان و مدافعان تیم الاتحاد عربستانی بوده و این تیم در خط هافبک و حمله از سه بازیکن برزیلی، یک بازیکن اروگوئه‌ای و یک بازیکن لبنانی به همراه بازیکنان عربستانی بهره برده است.

از بازیکنان معروف این تیم می‌توان به مبروک زاید دروازه بان معروف 35 ساله عربستانی اشاره کرد.

...............................

نگارنده: فرهاد فرهادپور

...............................

انتهای پیام/60001/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول