اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فردوس خبر داد

صدور بیش از 1600 مجوز مشاغل خانگی در فردوس

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار فردوس از صدور یک‌هزار و 661 مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

صدور بیش از 1600 مجوز مشاغل خانگی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سید ابوالحسن میرجلیلی ساعتی پیش در کمیته اشتغال و برنامه‌ریزی شهرستان فردوس اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری یک هزار و 661 پرونده مشاغل خانگی در شهرستان فردوس ثبت سامانه رصد شده است.

وی ادامه داد: از تعداد پرونده‌های مشاغل خانگی تعداد یک هزار و 320 پرونده تکمیل و 340 پرونده نیز ظرف پنج روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار فردوس با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در رتبه سوم ایجاد مشاغل خانگی در سطح استان خراسان جنوبی، افزود: با تعیین تکلیف پرونده‌های باقیمانده طی چند روز آینده، فردوس به رتبه نخست مشاغل خانگی که حق مسلم این شهرستان است، دست پیدا می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس نیز به کسب رتبه نخست در ایجاد اشتغال تعهدی توسط این شهرستان اشاره و تصریح کرد: تعهد اشتغال شهرستان فردوس در سال‌جاری 543 نفر بود که تاکنون 799 نفر در سامانه رصد ثبت‌نام شده‌اند و این آمار از رشد 147 درصدی برخوردار است.

عبدالله عرب‌نژاد، فنی و حرفه‌ای را با تعهد 10 مورد اشتغال و ثبت 50 مورد در سامانه، اداره تعاون و کار با تعهد 14 و ثبت 68 مورد در سامانه، صنعت و معدن با تعهد 78 و ثبت 125 مورد در سامانه و نیز جهاد کشاورزی با تعهد 114 مورد اشتغال و ثبت 135 مورد را بیشترین اشتغال ایجاد شده در شهرستان فردوس عنوان کرد.

وی با اشاره به صدور یک هزار و 661 مورد مجوز مشاغل خانگی توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان فردوس، یادآور شد: تاکنون 505 میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی در این شهرستان پرداخت شده است که در ارتباط با ثبت مشاغل خانگی در سامانه رصد، شهرستان فردوس در جایگاه نخست خراسان جنوبی قرار دارد.

برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر در فردوس

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر در این شهرستان خبر داد و گفت: ثبت‌نام در این جشنواره از ابتدای اسفندماه آغاز شده و دستگاه‌های اجرایی باید با اطلاع‌رسانی، کارآفرینان را برای شرکت در جشنواره تشویق کنند.

عرب‌نژاد افزود: دستگاه‌های اجرایی باید واحدهای نیمه تمام بالای 30 درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین واحدهای نیمه فعال شهرستان را شناسایی و به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کنند تا جلساتی برای رفع مشکلات این واحدها برگزار شود.

فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام است، تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به روند معرفی متقاضیان اشتغال به بانک‌ها و روسای بانک‌های عامل نیز به روند پرداخت تسهیلات سرعت بیشتری ببخشند.

محمدرضا رجبی‌مقدم یادآور شد: باید زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و نیز مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای فراهم و با پرداخت تسهیلات لازم به این افراد، مسئله اشتغال آنان نیز تامین شود.

انتهای پیام/69007/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول