اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان

جزئیات هفته سلامت مردان در سال 92 تشریح شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز جزئیات هفته سلامت مردان در سال 92 را با توجه به آمارهای موجود تشریح کرد.

جزئیات هفته سلامت مردان در سال 92 تشریح شد

محمد اسماعیل مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان از علل اهمیت سلامت مردان در جامعه گفت و اظهار کرد: به هر حال نیمی از جمعیت جامعه را مردان تشکیل داده، مواجهات و مخاطرات بیولوژیک و فیزیولوژیک آنها، بیماری‌های ویژه با شیوع و اهمیت بیشتر مانند ایدز، اعتیاد، حوادث ترافیکی، حوادث شغلی، سرطان‌های خاص و خشونت و بالاخره نیروی مولد بودن و نقش مسئول در خانواده داشتن؛ از علل اهمیت به سلامت مردان هستند.

وی با اشاره به سابقه برگزاری مراسم هفته سلامت مردان، افزود: برگزاری مراسم روز سلامت مردان ابتدا به ساکن در کشورهای چین،اتریش،آمریکا و کانادا آغاز شد و در کشورمان نیز برای نخستین بار در 23 خرداد سال 58 به پیشنهاد انجمن اورولوژی ایران به شکل جدی به این موضوع پرداخته شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در همین خصوص اضافه کرد: سال گذشته با شعار «با خودمراقبتی یک برنده باشید» مراسم هفته سلامت مردان برگزار شد و امسال نیز شعارمان «سوانح و حوادث؛ در کمین سلامت مردان» است.

وی از اقدامات اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت برای سلامت مردان در کشور، گفت و خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های هفته سلامت مردان، تدوین بسته خدمات سما، اجرای پایلوت برنامه سما در پنج دانشگاه کشور، تدوین سند ملی سلامت مردان و تدوین بسته خودمراقبتی مردان میانسال از جمله این اقدامات هستند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه وضعیت مرگ و میر مردان در کشور در سال گذشته را تشریح کرد و ابراز داشت: در این سال 206 هزار و 36 نفر مرد جان خود را در کشور از دست داده که علل عمده این مرگ و میر؛ بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: امید به زندگی در مردان کشور ما دو سال کمتر از زنان بوده و اکنون امید به زندگی در زنان ایرانی 75 سال و در مردان این کشور 73 سال است که امیدوار هستیم با انجام اقدامات پیشگیرانه برای علل مرگ و میر، امید به زندگی را در مردان افزایش بدهیم.

انتهای پیام/72001/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول