اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

البرز برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی آماده می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از فراهم شدن مقدمات لازم برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی در این استان خبر داد.

البرز برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی آماده می‌شود

ابوالفضل عبیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خاص و ممتازی است که موجب شده در صنعت گردشگری کشور جایگاه و اهمیت خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: البرز از یک سو دارای جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مناسب از جمله طبیعت زیبا، آثار تاریخی و باستانی و آثار فرهنگی، معنوی و مذهبی بوده و از سوی دیگر راه‌های مواصلاتی شاخصی در این استان قرار دارد.

این مسئول افزود: بنابراین مسافران و گردشگران بسیاری سالانه برای بهره‌مندی از این جاذبه‌ها به ویژه در ایام نوروز به استان البرز سفر می‌کنند.

عبیدی خاطرنشان کرد: همچنین موقعیت جغرافیایی البرز به صورتی است که مردم تهران برای دسترسی به حداقل 13 استان باید از البرز عبور کرده و مردم استان‌های شمالی‌، شمال غربی و غربی نیز برای سفر به تهران از آزادراه‌ها و جاده‌های البرز از جمله کرج ـ تهران و همچنین جاده چالوس استفاده می‌کنند.

وی گفت: بنابراین برای جذب بیشتر گردشگر و همچنین خدمات‌رسانی به آنها باید در استان البرز برنامه‌ریزی دقیق، صحیح و کارشناسی شده داشته باشیم و این برنامه با همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها اجرا شود.

* ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای تحقق این مهم چه اقداماتی تاکنون انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم، هماهنگی‌های لازم برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی به طور جدی در دستور کار قرار داشته و بخش مهمی از مقدمات این مهم فراهم شده است.

عبیدی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان البرز گفت: این ستاد با حضور و فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان تشکیل و به دنبال آن ستادهای شهرستانی نیز فعال شده‌اند.

وی بیان داشت: امسال چند موضوع را در اولویت کاری ستاد فوق قرار داده‌ایم که مهمترین آنها تامین امنیت مسافران، خدمات‌رسانی بیشتر به آنها و در نهایت معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری است.

عبیدی در پایان با تاکید بر اینکه امسال استان البرز میزبانی بهتری از مسافران نورزی انجام می‌دهد، گفت: برای تحقق این مهم همه دستگاه‌های اجرایی و مردم البرز باید همکاری ویژه‌ای با یکدیگر داشته تا میزبان شایسته‌ای برای مسافران نوروزی باشیم.

انتهای پیام/2302/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول