اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام‌نور خبر داد

راه‌اندازی نخستین پایگاه الکترونیکی نشریات دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور

مدیرکل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام‌نور از راه‌اندازی نخستین پایگاه الکترونیکی نشریات دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور در استان بوشهر خبر داد.

راه‌اندازی نخستین پایگاه الکترونیکی نشریات دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، فاطمه رضایی امشب در نشست با مسئولان شهرستان دشتی، اظهار داشت: فضای فرهنگی مجازی مناسب، نیاز ضروری دانشگاه‌های کشور است.

مدیرکل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام‌نور افزود: نخستین پایگاه الکترونیکی نشریات دانشجویی کشور در دانشگاه پیام‌نور رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: تعریف برنامه‌های مجازی برای دانشجویان مجازی از اولویت‌های دانشگاه پیام‌نور است.

رضایی خاطرنشان کرد: بهره‌مند شدن دانشجویان از فضای فرهنگی مجازی یکی از مسائلی است که کمتر به آن توجه شده است و در همین راستا دانشگاه پیام‌نور اقدام به راه‌اندازی پایگاه الکترونیکی نشریات دانشجویی و همچنین سامانه کرسی‌های آزاد اندیشی کرده است.

وی در خصوص ضرورت راه‌اندازی پایگاه الکترونیکی نشریات گفت: در بحث نشریات سنتی و چاپی بعضا سلیقه‌ای عمل می‌شد و برخی دانشجویان به حقوق خود دست پیدا نمی‌کردند همچنین به علت عدم نظارت کامل و صحیح سطح نشریات از نظر علمی و نوآوری‌ها چندان جالب توجه نبود، همچنین انتشار این نشریات در سطحی بسیار محدود انجام می‌گرفت و این نشریات به دست فراموشی سپرده می‌شدند.

رضایی یادآور شد: نظارت کامل بر نشریات دانشجویی، انتشار گسترده آن، امکان عضویت دانشجویان در کل نشریات این پایگاه و سرعت در اعطای مجوز از مزیت‌های این پایگاه است.

وی تأکید کرد: امکان انتخاب نشریات برتر، نخبه‌پروری در نویسندگی، تقویت تولیدات تازه و مقابله با کپی پیست از نقاط قوت این سامانه است.

مدیرکل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام‌نور در خصوص نحوه عضویت و اخذ مجوز و راه‌اندازی نشریات این پایگاه گفت: تمام فرم‌های لازم برای عضویت در این پایگاه قرار گرفته است و اطلاعات دانشجو پس از درخواست مجوز از طریق سیستم آموزشی گلستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از بررسی در شورای نظارت بر نشریات به آن مجوز داده خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: نشریات پس از بارگذاری از طریق دانشجویان در این پایگاه به وسیله مرکز تحصیل دانشجو و استان محل تحصیل دانشجو مورد بررسی قرار می‌گیرند و رصد می‌شود و پس از تایید انتشار داده خواهد شد، البته در صورتی که دانشگاهی در این خصوص تعلل ورزد این به معنای تایید این نشریه است و آن منتشر می‌شود ولی بعد از این هم امکان رصد و بازنگری در این نشریات وجود دارد.

وی تشریح کرد: مجوز نشریات به انجمن‌هایی داده خواهد شد که دوره آموزشی نشریات دانشجویی را گذرانده باشند این کارگاه‌ها در گام اول به صورت حضوری برای دانشجویان برگزار می‌شود اما در مرحله دوم به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد.

رضایی افزود: امکان عضویت دانشجویان سایر دانشگاه‌ها در این پایگاه نیز میسر خواهد شد و ایشان نیز می‌توانند از برخی از امکانات این سایت بهره ببرند.

مدیرکل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام‌نور، گام‌های بعدی این پایگاه را توجه به وبلاگ‌نویسان و جذب آنان به سامانه نشریات همچنین جذب اعضای هیئت علمی در این پایگاه دانست.

گفتنی است؛ رونمایی از نخستین پایگاه الکترونیکی نشریات دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور به آدرس nashriyat.pnu.ac.ir فردا چهارم اسفند به میزبانی دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر در عسلویه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/66001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول