اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

خدمت بی‌منت به مردم سرلوحه همه امور است

استاندار همدان گفت: خدمت بی‌منت به مردم سرلوحه همه امور است.

خدمت بی‌منت به مردم سرلوحه همه امور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمد‌ناصر نیکبخت امشب در مراسم تودیع و معارفه فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با درایت عالمانه خود امسال را با نام حماسه سیاسی و اقتصادی مزین کردند، اظهار داشت: مردم ایران در خلق حماسه سیاسی خوش درخشیدند و با حضور حداکثری بیشترین هماورد را به استکبار نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت و حضور مردم ایران در این برهه از زمان لبیک‌ بر پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مایه یأس و ناامیدی دشمنان است، ادامه داد: ملت ما روز 22 بهمن گزینه حمایت همه جانبه از نظام و انقلاب را روی میز گذاشتند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در مقابله با  بیش از 50 کشور چنان از این آب و خاک دفاع کردند که حتی یک وجب از کشور دست دشمن نیفتاد، تصریح کرد: خون پاک شهدا و دعای خیر خانواده شهدا با آمادگی جوانان این کشور همچنان پشتیبان، حامی و وارث این نظام است.

وی خاطرنشان کرد: به شما قول می‌دهم، هرچند هیچ اعتمادی به استکبار نداریم و نباید داشته باشیم، به یاری خداوند دنیا هر روز بیشتر از روز گذشته به حقانیت ما پی می‌برد.

نیکبخت با تأکید بر اینکه باید حماسه اقتصادی را پاس بداریم، عنوان داشت: همه باید حماسه اقتصادی را مانند حماسه سیاسی سرلوحه کار قرار دهیم تا با یاری خداوند از این رهگذر هم موفق و سربلند بگذریم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در استان همدان به مثابه سایر استان‌‌های کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی، بیکاری وضع خوبی در کشور ندارد.

استاندار همدان ادامه داد: براساس آمار تأمین اجتماعی 21 هزار شغل سال جاری در استان ایجاد شده، ولی متأسفانه همان آمار می‌گوید 25 هزار نفر از کار بیکار شده‌اند، یعنی درصد اشتغال ما باید بیشتر باشد اما می‌بینیم که 4 هزار شغل منفی داریم.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی متوجه شدیم که از هزار و 600 واحد تولیدی در استان 600 واحد تعطیل است، تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که هنگام واگذاری مسئولیت محوله خدمات ارزنده‌ای به جامعه عرضه شود.

نیکبخت بیان کرد: وقتی در یک خانواده چند جوان تحصیل کرده بیکار است باید همه هم و غم ما مسئولان کم شدن تعداد بیکاران باشد چراکه همه مفسده‌ها از بیکاری نشأت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه ما مسئولان دل‌مان را به مسئولیت و جایگاه دنیایی خوش کنیم، عاقبت بخیر نخواهیم شد و آه و نفرین مردم به دنبال ما خواهد بود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه این مسئولیت‌ها در دست ما امانت است، گفت: تمام تلاش ما بر توسعه اقتصادی، عمرانی و آنچه که به رفاه همه جانبه زندگی مردم  کمک می‌کند، باید باشد نه دنبال‌روی از خط و خطوط  و دسته و باندبازی.

وی خطاب به فرمانداران استان همدان اذعان کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم کار فرمانداران بر اساس خط‌کشی‌های سیاسی باشد بلکه فرمانداران باید هم‌چون پدر در شهرستان‌ها کار کنند.

نیکبخت با بیان اینکه کار بی‌منت برای مردم سرلوحه من در همه امور مسئولیتی است، تصریح کرد: از روز اول که وارد استان شدم گفتم به دنبال این هستم که نان سر سفره مردم برسانم آن‌هم با کارکردن بی‌طرفانه.

وی افزود: هدف همه دولت‌ها در این نظام خدمت به مردم بود، و من با 35 سال کار در وزارت کشور این را می‌دانم که پرداختن به حاشیه مانع کار است.

استاندار همدان اضافه کرد: اگر حاشیه‌ها را کم‌رنگ نکنیم کار کردن برای مردم هم کم‌رنگ می‌شود.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان ریشه در مذهب، و مذهب ریشه در مردم دارد، گفت: 400 سال سابقه حوزه علمیه در تویسرکان نشان از مذهب و دینداری این مردم است.

نیکبخت در پاسخ به خواسته امام جمعه تویسرکان در خصوص مکان حوزه علمیه برادران نیز گفت: اعتبار ساخت این حوزه علمیه از طریق خیران و بنده هم زمین آن را تأمین می‌کنم.

وی در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد خوب شرکائی فرماندار قبل تویسرکان، یادآور شد: تغییر اجتناب‌ناپذیر است و باید بپذیریم یکی از گفتمان‌های دولت جابجایی است.

استاندار همدان گفت: هر تغییری دلیل ناکارآمدی و یا برتری افراد نیست بلکه تغییر و تحول لازم و قطعاً سازنده است.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر شهدا و خانواده‌های شهدا را پاس بداریم، ابراز کرد: در همین مدت کم اما شرایط حساس، فرماندار سابق تویسرکان به نحو شایسته و توانمند عمل کرد، و از شرکائی در جایگاهی در خور شأن ایشان استفاده خواهیم کرد.

نیکبخت پس از تقدیر از فرماندار سابق به معرفی موسوی فرماندار جدید تویسرکان پرداخت و یادآور شد: موسوی تحصیل کرده علوم سیاسی و اقتصادی در مقطع دکترا است.

وی افزود: سید مهرداد موسوی مسئول تدوین طرح جامع خوزستان، مسئول گزینش تیم انتخابات سرپرست‌‌ها، معاونان فرمانداران و بخشداران بوده و مقالات مهمی در نشریات داخلی و خارجی در کارنامه کاری خود دارد.

استاندار همدان بیان کرد: اگر این تناسب کاری و شأن و صیانت آقای موسوی را نمی‌دیدم برای فرمانداری تویسرکان انتخابش نمی‌کردم و می‌دانم برای پاسخگوی به این کار آمادگی دارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری یکی از اصول کار است، تأکید کرد: مقوله‌های راه و آب شهرستان تویسرکان از جمله پیگیری‌های بنده و نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی است.

امام جمعه تویسرکان نیز در این مراسم تلاش برای خدمت به مردم را سعادت و خوشبختی دانست و افزود: خدمت به مردم از توفیقات خداوند متعال است که به بنده داده می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با تأکید بر اینکه فرصت خدمتگزاری را باید مسئولان غنیمت شمارند، گفت: خدمت به مردمی که جملات عرشی حضرت امام (ره) و توصیف مقام معظم رهبری را در پرونده خود دارند، واقعاً مایه سعادتمندی است.

وی با اشاره به برگزاری 150 سال نماز جمعه در تویسرکان این مهم را نشان از تدین مردم دانست و اضافه کرد: مردم شهرستان تویسرکان در حیات پر برکت انقلاب در همه عرصه‌های خوش درخشیدند.

امام جمعه تویسرکان از زحمات و تلاش بی‌شائبه حسین‌علی شرکائی فرماندار سابق تویسرکان تقدیر کرد و گفت: ایشان در همه امور برای خدمات‌دهی به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کردند.

انتهای پیام/89010/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول