اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

وضعیت تامین آب کشاورزی گیلان از حالت عادی خارج شد

استاندار گیلان به کم‌آبی بخش کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: وضعیت تامین آب کشاورزی گیلان از حالت عادی خارج شده است.

وضعیت تامین آب کشاورزی گیلان از حالت عادی خارج شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه شورای آب گیلان اظهار کرد: گیلان در چهار ماه گذشته از دو بحران سنگین سیل و برف عبور کرده است.

وی حضور فعال تمام دستگاه‌ها را سبب ایجاد کمترین مشکلات در دو بحران مذکور عنوان کرد و افزود: ورودی آب سد سفیدرود به دلیل ایجاد سدهای بالادست در سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و در این زمینه با مشکل جدی مواجه هستیم.

نجفی با بیان اینکه کشاورزی گیلان با کم‌آبی مواجه است، تصریح کرد: وضعیت تامین آب کشاورزی گیلان از حالت عادی خارج شده و باید شرایط اجرایی برای جبران کمبود آب حاکم شود.

*منابع مالی تجهیزات آب کشاورزی گیلان تامین می‌شود

استاندار گیلان از تامین منابع مالی تجهیزات آب کشاورزی استان خبر داد و بیان کرد: اعتبارات طبق ارائه برنامه دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود.

وی با تاکید براینکه اعتبارات تجهیزات آب کشاورزی نباید صرف پاداش، اضافه‌کاری و حقوق کارکنان شود، خاطرنشان کرد: اعتبارات تامین آب بخش کشاورزی نباید برای مصارف جاری هزینه شود.

*مدیران از فرصت رسانه‌ها استفاده کنند

نجفی خواستار بهره‌مندی مدیران از فرصت ویژه رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی شد و اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها جلسه‌هایی با رسانه‌ها داشته باشند و واقعیت‌ها به مردم گفته شود.

استاندار گیلان به ابلاغ اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری به دولت اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهوری اقتصاد مقاومتی را به معاون اول و وزرا ابلاغ کرده است.

وی اقتصاد مقاومتی را فرصتی ویژه برای مدیران گیلان دانست و بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید از فرصت‌ها بهره‌مند شد.

نجفی با اشاره به اینکه مقابله با کم‌آبی نیازمند ارائه برنامه از طرف مدیران است، تصریح کرد: اعتبارات اجرای برنامه‌ها تامین می‌شود.

استاندار گیلان در ادامه به برگزاری جلسه‌های هفتگی با مدیران عامل بانک‌های کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشکلات بانک‌های گیلان در حال برطرف شدن است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان باید بتوانند بحران‌ها را اداره کنند، خاطرنشان کرد: مدیریت مدیران گیلان قوی است و با استانداری همراهی می‌کنند.

*آب‌بندان‌های گیلان احیا شود

نجفی انجام شخم زمستانی در مدیریت آب کشاورزی را تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: آب‌بندان‌های گیلان باید احیا و آماده‌سازی شوند.

استاندار گیلان افزایش تعداد پمپ‌های آبیاری را موثر دانست و یادآور شد: مدیران دستگاه‌ها باید از وزارتخانه‌ها کمک بگیرند.

وی بر جلو انداختن فصل زراعی تاکید کرد و افزود: کشت مزارع باید طبق زمانبندی انجام شود.

نجفی با بیان اینکه اولویت‌های بخش کشاورزی گیلان باید مشخص شود، اظهار کرد: زمان کشت باید با برگزاری همایش فرمانداران، بخشداران و دهیاران به مناطق مختلف اعلام شود.

انتهای پیام/84001/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول