اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای کاشان:

تعطیلی مرکز فنی حرفه‌ای ناجی‌آباد کاشان صحت ندارد

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهید موسویان کاشان گفت: مرکز فنی حرفه‌ای خواهران در ناجی‌آباد بدون تعطیلی و با تمام ظرفیت و توان در حال فعالیت است.

تعطیلی مرکز فنی حرفه‌ای ناجی‌آباد کاشان صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمود علوانی امشب در نشست با اعضای انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد این شهرستان، ضمن تکذیب گفته مربیان این آموزشگاه‌ها مبنی بر تعطیلی کارگاه‌های مرکز فنی حرفه‌ای خواهران در ناجی‌آباد اظهار داشت: از هشت کارگاه آموزشی این مرکز، چهار کارگاه آموزشی توسط دانشگاه علمی کاربردی و چهار کارگاه آموزشی توسط مرکز فنی حرفه‌ای خواهران ناجی‌آباد اداره می‌شود.

وی افزود: مرکز فنی حرفه‌ای خواهران در ناجی‌آباد کاشان در شیفت صبح در اختیار مربیان این مرکز در شیفت عصر در اختیار دانشجویان دانشگاه علمی‌کاربردی مرکز فنی حرفه‌ای است.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهید موسویان کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر اساس آئین‌نامه مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور با عنوان مراکز فنی و حرفه‌ای با پسوند علمی کاربردی فعالیت دارند، به دنبال تفکیک دانشگاه علمی کاربردی خواهران از برادران در مرکز راوند، دانشجویان دختر به مرکز فنی حرفه‌ای خواهران به ناجی‌آباد کاشان انتقال داده شدند.

به گفته وی آموزش‌های رایگان در چهار کارگاه آموزشی مرکز فنی حرفه‌ای خواهران در ناجی‌آباد توسط مربیان حق‌التدریسی ادامه دارد و هیچ کارگاهی تعطیل نشده است.

علوانی تصریح کرد: با معرفی زنان بی‌بضاعت سرپرست خانوار و یا بی‌سرپرست، بدسرپرست از سوی نهادهای مردمی، کمیته امداد، بهزیستی آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای توسط این مرکز انجام می‌شود و این افراد با دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند از وام‌های خود اشتغالی برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

وی در ادامه ارتقا و اقتصادی شدن ظرفیت‌های آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سال جاری را بخشی از برنامه‌های مهارتی در اجرای اصل 44 و واگذاری امور به بخش غیردولتی اعلام و عنوان کرد: امسال سعی شده است با نگاه آمایش سرزمینی و شناخت کلی از ظرفیت‌های اقتصادی و شغلی شهرستان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات آموزش‌های فنی مورد نیاز صنعت به دلیل هزینه‌بر بودن به آموزشگاه‌های توانمند آزاد واگذار شود. 

مسئول انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد کاشان نیز از آموزش‌های رایگان برخی از رشته‌های فنی در آموزشگاه‌های آزاد این شهرستان خبر داد و گفت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد علاوه بر دریافت شهریه در برخی از رشته‌های فنی مورد علاقه بانوان کاشان آموزش‌های رایگان ارائه می‌کنند.

فاطمه فتاحی افزود: مربیان آموزشی مرکز فنی حرفه‌ای خواهران در ناجی‌آباد می‌توانند به صورت حق‌التدریسی در آموزشگاه‌های آزاد فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 96 آموزشگاه فنی حرفه‌ای آزاد در کاشان بیان داشت: این آموزشگاه‌ها در 20 رشته فناوری و اطلاعات، امور مالی و بازرگانی، مدیریت خانواده، نقشه‌کشی، فناوری اطلاعات هتلداری و گردشگری، عمران، رباتیک، برق و مخابرات، صنایع غذایی و صنایع دستی و هنر، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی، بهداشت و حمل و نقل، مدیریت صنایع، کشاورزی، و هنرهای تزئینی فعالیت دارند.

به گفته وی علاوه بر فعالیت 96 آموزشگاه تعداد 20 آموزشگاه به دلیل نداشتن هنرجو در تعطیلی به سر می‌برند و حدود 15 آموزشگاه تازه تأسیس هستند.

انتهای پیام/2406/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول