اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

یک‌هزار کودک از سبد کالایی رفع سوء تغذیه بهره‌مند هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از یک‌هزار و 382 کودک زیر شش سال در استان اردبیل که مبتلا به سوء تغذیه هستند، از سبد کالا بهره‌مند شده‌اند.

یک‌هزار کودک از سبد کالایی رفع سوء تغذیه بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در گردهمایی مسئولان حوزه درمان و بیمه تأمین اجتماعی کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: یکی از رسالت‌هایی که این نهاد حمایتی بر عهده گرفته و با حساسیت آن را دنبال می‌کند ارتقا معیشت خانواده‌های تحت حمایت و از بین رفتن آثار سوء تغذیه در بین کودکانی است که با چالش‌ها و نگرانی‌هایی در این ارتباط روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد اهتمام جدی داشته تا سبد غذایی مناسبی را در اختیار این خانواده‌ها قرار داده و در پوشش بیمه‌ای آنها همت کند، تصریح کرد: سه هزار و 478 خانوار از خانواده‌های تحت حمایت کمیته‌ امداد استان اردبیل تحت پوشش بیمه‌ تأمین اجتماعی قرار گرفته و با دریافت دفترچه از مزایای آن بهره‌مند هستند.

زلالی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: این تعداد خانوار هشت هزار و 900 نفر را تشکیل می‌دهند که با دریافت دفترچه از مزایای بیمه‌ تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

این مسئول اضافه کرد: کمیته‌ امداد به عنوان یکی از چهار دستگاه بیمه‌گر در قالب درمان مبتنی بر نظام جامع خانواده معرفی شده که در این راستا اکثریت مددجویان تحت حمایت از مزایای بیمه‌ تأمین اجتماعی با پرداخت سرانه‌ درمانی توسط کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: سرانه‌ درمانی هر یک از مددجویان استفاده‌کننده از بیمه‌ تأمین اجتماعی 143 هزار ریال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته‌ امداد استان با اشاره به رفع سوء تغذیه‌ کودکان خانواده‌های تحت حمایت یادآور شد: در حال حاضر یک‌هزار و 382 کودک زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه هستند و از سبد کالایی که توسط کارشناسان متخصص بهداشت اعلام می‌شود به صورت ماهانه بهره‌مند می‌شوند.

زلالی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی در بین مددجویان گفت: همچنین در راستای ارتقا شاخص‌های بهداشتی در بین خانواده‌های تحت حمایت، درصدد هستیم تا در سال آتی یک‌هزار سرویس بهداشتی را در منازل مددجویان احداث کنیم.

انتهای پیام/62004/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول