اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

‌مجتمع ایزایکو به سازمان گسترش واگذار شد/دولت حوزه صنعت را هم حمایت کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات و مزیت‌های صنایع ایجاد شده در هرمزگان و بیان اینکه وزارت دفاع نیازی به مجتمع ایزایکو ندارد، گفت: ابلاغیه مرتبط با اقتصاد مقاومتی مقام رهبری، توسعه صادرات غیرنفتی را مورد تاکید دارد.

‌مجتمع ایزایکو به سازمان گسترش واگذار شد/دولت حوزه صنعت را هم حمایت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در آخرین بخش از بازدید طرح‌های صنعتی در بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: برای اینکه بتوانیم به اهداف توسعه دست پیدا کنیم باید پویایی را به بخش تولید به عنوان بخش مولد اقتصاد کشور برگردانیم.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره بر حمایت و رونق تولید بوده و اخیرا هم با این ابلاغیه استفاده از همه ظرفیت‌ها، استعدادها و امکانات داخلی و همچنین ظرفیت‌های خارجی در امر صادرات بالاخص صادرات غیرنفتی را مورد تاکید قرار داده‌اند.

*ایزایکو باید فعال‌تر شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به جزییات بازدید خود از صنایع استان هرمزگان بر تحرک بیشتر و فعال بودن مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فرا ساحل تاکید کرد و گفت: اگر چه اخیرا با تغییراتی در اداره این مجموعه شاهد فعال شدن آن هستیم اما باید فعال‌تر از وضع موجود در بخش ساخت و تعمیر باشد که از این امر حمایت جدی خواهیم کرد.

به گفته نعمت‌زاده، نارسایی‌های این بخش باید رفع و طرح‌های نیمه تمام آن نیز باید تکمیل شود.

وی یادآور شد: دولت گذشته با واگذاری این مجموعه به وزارت دفاع که نیازی به آن نداشت عملا این مجموعه مهم را بین آسمان و زمین نگه داشته بود که با تغییر در این روند و واگذاری آن به سازمان گسترش که مراحل آن در دولت در حال انجام است رونق را در این مجموعه ایجاد خواهیم کرد.

*ظرفیت‌سازی برای افزایش تولید گندله در دستور کار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه هرمزگان در صنعت فولاد به زودی به قطب فولاد کشور تبدیل خواهد شد از تولید و صادرات 10 میلیون تن فولاد خبر داد و گفت: در این راستا متناسب با مواد اولیه، ظرفیت 15 میلیون تن گندله نیز ایجاد می‌شود که در این طرح‌ها هم بخش خصوصی و هم عمومی مشارکت دارند.

*خارج شدن برخی از دیگ‌های آلومینیوم المهدی از مدار در اثر کمبود برق

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات آلومینیوم المهدی، اظهار داشت: این طرح هم اکنون با محدودیت برق مواجهه است که برخی دیگ‌های آن را متوقف کرده است.

نعمت‌زاده برون رفت از این مشکل را نیازمند احداث نیروگاه اختصاصی دانست که توسط وزارت نیرو یا خود مجتمع باید انجام شود.

*لزوم توسعه صنایع جانبی در هرمزگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به آینده صنایع استان امیدوار است، خاطرنشان کرد: به موازات توسعه صنایع بزرگ، صنایع جنبی نیز توسعه خواهد یافت که این امر در اشتغال و کارآمدی روند توسعه ملی و منطقه‌ای نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

*کمبود نقدینگی، تورم و افزایش نرخ ارز از جمله مشکلات اساسی حوزه صنعت

نعمت‌زاده کمبود نقدینگی و تورم و افزایش نرخ ارز را از جمله مشکلات حوزه صنعت دانست و بیان داشت: برای اینکه بتوانیم رونق را به تولید و شکوفایی را به صنعت برگردانیم باید با نقدینگی مشکلات این بخش را برطرف کنیم که این امر نیازمند حمایت تیم اقتصادی دولت خصوصا بانک‌ها در امر تسهیلات است.

شایان ذکر است، وزیر صنعت، معدن، تجارت به اتفاق چند تن از معاونان و مدیران وزارتخانه با سفر به استان هرمزگان از مجتمع کشتیرانی ایزایکو، فولاد هرمزگان، صبا فولاد، فولاد کاوه و آلومینیوم هرمزگان بازدید کرد.

انتهای پیام/88007/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول