اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

خسارت برف سال 83 گلخانه‌داران گیلان جبران شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان گفت: خسارت برف گلخانه‌داران گیلان باقی مانده از سال‌های 83 و 86 جبران شود.

خسارت برف سال 83 گلخانه‌داران گیلان جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش‌تابان عصر امروز در چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گیلان اظهار کرد: آیین‌نامه داخلی شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با انجام اصلاحات به تصویب رسیده است.

وی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گیلان را به عنوان نماینده بانک‌های تخصصی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان معرفی کرد و افزود: جلسه‌های شورای مذکور باید به صورت ماهانه برگزار شود.

تیزهوش‌تابان رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان و عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران را از اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گیلان خواند و بیان کرد: رئیس اتحادیه صادرکنندگان و بازرگانان گیلان، نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی و مرغداری استان و ... از اعضای شورای مذکور هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: نظر اعضای شورای گفت‌وگو درباره مهم‌ترین مشکلات فضای کسب‌وکار استان توسط معاون برنامه‌ریزی استاندار جمع‌آوری، بررسی و تحلیل می‌شود.

وی ادامه داد: طبق ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران، فعالان بخش حقیقی و حقوقی اقتصادی مناطق آزاد نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز به مدت 20 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف هستند.

تیزهوش‌تابان با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی طبق قانون برنامه پنجم توسعه کشور استفاده از معافیت‌های مالیاتی را مشروط به تسلیم اظهارنامه و ترازنامه کرده است، یادآور شد: در جلسه گذشته مقرر شد درباره موضوع مذکور از مجلس شورای اسلامی استفسار شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به موانع و مشکلات موجود در تشکیل جلسه‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان، اظهار کرد: تغییر و تحول گسترده در سطوح کلان مدیریتی در کشور و استان، دشواری ایجاد هماهنگی با دفتر استاندار و دشواری ایجاد هماهنگی با دفتر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مشکلات موجود است.

وی در ادامه به خسارت برف سال‌های 83 و 86 به گلخانه‌داران گیلان اشاره کرد و افزود: گلخانه‌داران به دلیل نبود قدرت تولید قادر به بازپرداخت اقساط بانکی تسهیلات دریافتی نبودند و به بانک‌ها بدهکار شدند.

تیزهوش‌تابان با بیان اینکه بخشی از بدهی معوق خسارت‌دیدگان مربوط به تسهیلات پرداختی از محل اداره شده شامل بخشودگی شده است، تصریح کرد: بخشودگی سود و سود پس از سررسید و تقسیط پنج ساله اصل وام انجام شده و بانک عامل از دریافت جرایم شش درصد صرف نظر کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان خواستار جبران خسارت گلخانه‌داران از برف سال‌های 83 و 86 شد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع نیاز است شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گیلان تصمیم لازم برای برطرف شدن موانع موجود اتخاذ کند.

انتهای پیام/84001/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول