اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی خیر تبریزی در گفت‌وگو با فارس:

همه باید برای جذب بیشتر جوانان به امامزاده‌ها تلاش کنیم

بانوی خیر تبریزی که یک باب واحد مسکونی خود را وقف امامزاده طاهر (ع) کرج است، تاکید کرد: همه باید برای جذب بیشتر جوانان به امامزاده‌ها و اماکن متبرکه و معنوی تلاش کنیم.

همه باید برای جذب بیشتر جوانان به امامزاده‌ها تلاش کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیما رواسانی که امروز منزل خود را وقف امامزاده طاهر (ع) کرج کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان به تشریح نیت و دلایل این اقدام معنوی خود پرداخت و اظهار داشت: ترویج فرهنگ و معارف دینی و انجام امورات خیر وظیفه‌ای است که بر عهده هر مسلمانی قرار داشته و من نیز در همین راستا اقدام به وقف منزل خود کردم.

وی تصریح کرد: چندین سال قبل در سفری به شهرستان کرج به زیارت امامزاده طاهر (ع) رفته و از فضای معنوی این مکان مقدس بهره بسیار بردم.

این بانوی خیر افزود: از همان زمان با خود می‌گفتم که همه ما وظیفه داریم جوانان و نوجوانان را جذب امامزاده‌ها، مساجد و اماکن متبرکه کرده و به طور قطع اگر جوانان ما از این فضای معنوی بهره‌مند شوند، هرگز دچار انحراف در زندگی خود نمی‌شوند.

رواسانی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتم منزل خود را که هم‌اکنون در آن سکونت دارم، وقف کرده و نیت من نیز از این وقف بازسازی و بهسازی امامزاده طاهر (ع) کرج و همچنین اطعام ایتام این شهرستان است که به طور کامل و دقیق در وقف‌نامه قید شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا همسر و یا فرزندانش با این اقدام وی مخالفت نکردند، گفت: همسرم سال‌ها قبل به رحمت خدا رفت و تنها یک پسر دارم که وی نیز تشکیل خانواده داده و خدا را شاکرم که نیاز مالی نداشته و صاحب خانه است.

رواسانی تاکید کرد: برای وقف منزل محل سکونت خود با پسرم و فرزندانش هم مشورت کرده و آنها نیز من را برای این عمل خداپسندانه تشویق و حمایت کردند.

وی درباره نیت خود از این وقف نیز گفت: بر اساس وقف‌نامه رسمی که در اداره اوقاف کرج تنظیم و ثبت کردیم، مقرر شد که پس از مرگ من اداره این واحد ساختمانی در اختیار اوقاف کرج قرار گرفته و 50 درصد از درآمدهای آن برای بهسازی، بازسازی و هزینه‌های امامزاده طاهر (ع) هزینه شود.

رواسانی خاطرنشان کرد: همچنین باید 50 درصد دیگر حاصل از درآمدها نیز برای اطعام ایتام کرج هزینه گردد و امیدوارم این عمل در نزد خداوند متعال قبول باشد.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول