اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

بصیرت لازمه خدمت به جامعه است

امام جمعه اردبیل گفت: ما به بصیرت خاصی نیاز داریم زیرا دنیای پیچیده‌ای داریم و اگر بصیرت نداشته باشیم نمی‌توانیم به کشورمان خدمت کنیم.

بصیرت لازمه خدمت به جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف دانش‌آموزان دختر مدارس استعدادهای درخشان ناحیه یک و دو اردبیل در سالن ولایت سپاه با بیان اینکه اگر دانش‌آموزان می‌خواهند آینده خوب و جایگاه بزرگی در کشور داشته باشند باید خوب درس بخوانند، اظهار داشت: برای جوان مهم است که قدرت روحی و معنوی داشته باشد.

وی با اشاره به سه قوه شهوت، غضب و عقل و اثرات مخرب افراط و تفریط در این قوا خاطرنشان کرد: اگر در این سه قوه تفریط صورت گیرد رذایلی به وجود می‌آید و اگر حالت اعتدال در عقل رعایت شود، حکمت به وجود می‌آید و نتیجه اعتدال در این سه قوه عدالت است.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: اگر یک جوان نتواند از لحاظ معنوی و اخلاقی اعتدال داشته باشد چه در جامعه و چه در خانواده دچار مشکل می‌شود.

عاملی با ذکر سئوالی با عنوان «من یعنی چه؟» گفت: در جواب ابتدا شاید گوشت، پوست، ناخن و... به نظر برسد یا آنچه وقتی انسان در مقابل آیینه می‌ایستد و می‌بیند که این معنی ظاهری است.

وی تصریح کرد: ‌خداوند در قرآن انسان را راهنمایی کرده و گاه هشدار داده و گاه تهدید می‌کند و باید اندیشید که ما چه هستیم که خدا با ما سخن می‌گوید، پیامبرانی را برای هدایت ما می‌فرستد و از این امور معلوم است که در انسان استعداد وجود دارد و حقیقت انسان تنها این گوشت و پوست نیست.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لزوم خودسازی در انسان گفت: اگر بچه در بطن مادر ناقص باشد ناقص هم به دنیا می‌آید و ما نیز اگر در این دنیا در اموری کوتاهی کرده و در اعمال و اخلاقیات خود دچار نقص شویم ناقص از این دنیا می‌رویم.

عاملی بر دوری از حسادت، چشم و هم‌چشمی و تکبر تاکید کرد و افزود: تکبر از کوچکی یک فرد است زیرا فردی که بزرگ است تکبر نمی‌کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولین کلمه‌ای که بعد از مرگ بر زبان جاری می‌شود این است که خدایا مرا به دنیا برگردان، تاکید کرد: اولین اشتباه آخرین اشتباه است، ابدیت خود را از دست ندهید.

عاملی با اشاره به اسرار و فواید جسمی و معنوی نماز و روزه که امروزه نیز با پیشرفت علم دانشمندان به آن اذعان دارند، ادامه داد: خداوند می‌گوید چون غیرت دارم به مخلوق خود گفته‌‌ام این کار را بکن و دین ما دین عطوفت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله بصیرت انسان پرداخت و گفت: ما به بصیرت خاصی نیاز داریم زیرا دنیای پیچیده‌ای داریم و اگر بصیرت نداشته باشیم نمی‌توانیم به کشورمان خدمت کنیم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ما باید در دانش جهانی سهیم باشیم و بر کشورمان خودمان حکومت کنیم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی این امکان را به ما داده به طوری که از شورا گرفته تا انتخاب رهبری توسط منتخبان مردم در مجلس خبرگان انجام می‌شود.

عاملی به علل هزینه‌‌کردهای میلیاردی برای تهیه فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای و پیام آنها به مخاطبان اشاره کرد که پیام‌هایی همچون عشق دوم عزیزتر است، رقابت در دوستی با دختران، هرزگی و.... که همه آنها برنامه‌ریزی شده است در این سریال‌ها و فیلم‌ها به مخاطب القا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از هویت خود دفاع کنیم، افزود: دختران در جامعه باید بدانند فلسفه حجاب چیست.

نماینده ولی فقیه در استان به نقش اصلی زن یعنی مادری اشاره کرد و گفت: فردی که فقر عاطفی در خانه داشته باشد بیرون از خانه به عاطفه کاذب روی می‌آورد و این امر مشکلاتی را برای جامعه به بار‌ می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عقلانیت حجاب و بیان تعریف شخصیت زن دیدگاه غرب از دیگر مباحثی بود که در این همایش مطرح شد.

در پایان این همایش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به سئوالات مطرح شده از سوی حاضران در خصوص موسیقی، علائم ظهور امام زمام (عج)، راه‌های مقابله با افسردگی و استرس و... پاسخ داد.

انتهای پیام/62002/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول