اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه گذشته

1600 میلیارد ریال بابت تعهدات تامین اجتماعی در قم پرداخت شد

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: طی 9 ماه گذشته، یک‌هزار و 600 میلیارد ریال بابت تعهدات بلند مدت، کوتاه‌مدت و مقرری بیمه بیکاری در استان قم پرداخت شده است.

1600 میلیارد ریال بابت تعهدات تامین اجتماعی در قم پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، سید مجتبی موسوی در حاشیه بازدید از شعبه 2 قم گفت: در 9 ماه گذشته رقمی معادل یک‌هزار و 470 میلیارد ریال بابت تعهدات بلندمدت مانند مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان و مستمری از کارافتادگی، 87 میلیارد ریال بابت مقرری بیمه بیکاری و 43 میلیارد ریال نیز بابت تعهدات کوتاه‌مدت پرداخت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال 91 رشدی معادل 32 درصد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان زیر پوشش تامین اجتماعی در استان قم به مرز 680 هزار نفر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد سه درصدی برخوردار است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به جمعیت یک میلیون و 152 هزار نفری استان قم حدود 60 درصد مردم استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان قم را 213 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای رشدی چهار درصدی است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان اینکه در حال حاضر 30 هزار و 740 مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در استان وجود دارد، تصریح کرد: تعداد مستمری‌بگیران قم نسبت به سال 91 از رشد هشت درصدی برخوردار شده است.

موسوی از کاهش هفت درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط یک‌هزار و 664 مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در قم وجود دارد.

وی از تعامل خوب بین اداره کل تامین اجتماعی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم و کنترل و نظارت بر برقراری بیمه بیکاری به عنوان علل مهم کاهش بیمه بیکاری در استان نام برد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم تعداد کل کارگاه‌های استان را 20 هزار کارگاه عنوان کرد و افزود: 14 هزار و 324 کارگاه فعال در قم مشغول به انجام فعالیت هستند و تعداد کارگاه‌های نیمه فعال پنج هزار و 676 کارگاه است.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول