اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر وزارت آموزش و پرورش در جشنواره فیلم رشد خبر داد

حضور 269 فیلم خارجی در چهل و سومین جشنواره فیلم رشد

نماینده دفتر معاونت تالیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: 46 کشور خارجی با 269 فیلم در این دوره از جشنواره فیلم رشد شرکت دارند.

حضور 269 فیلم خارجی در چهل و سومین جشنواره فیلم رشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، داوود کنشلو صبح امروز در همایش مروری بر فیلم‌های منتخب چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد اظهار داشت: استان فارس چند سال در جشنواره فیلم رشد رتبه نخست را داشته است.

وی افزود: فارس تجارب ارزنده‌ای در زمینه پوشش فیلم‌های جشنواره دارد و می‌تواند این فیلم‌های آموزنده را در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار دهد.

کنشلو ادامه داد: جشنواره فیلم رشد ابتدا در شهر تهران بود و امسال به ایستگاه چهل و سوم خود رسیده و حدود نیم قرن سابقه دارد.

ناظر چهل و سومین جشنواره فیلم رشد تصریح کرد: 46 کشور با 269 فیلم در جشنواره امسال حضور یافتند و  یک‌هزار و 263 فیلم نیز از ایران به دبیرخانه رسید.

وی بیان کرد: یکی از اهداف جشنواره فیلم رشد خلاقیت دانش‌آموزان بود و یکی از اهداف دیگر آن نوآوری و پدیدآوردن نکات و مسائل تربیتی است.

کنشلو ابراز داشت: از بین تمام فیلم‌هایی که به دبیرخانه رسید 210 فیلم از معلمان و فرهنگیان و 80 فیلم نیز از دانش‌آموزان به مرحله پایانی راه یافت.

هدف آموزش پرورش خلاقیت است

معاون آموزش ابتدایی فارس نیز در حاشیه این مراسم گفت: ژان پیاژه هدف آموزش و پرورش را بار آوردن انسان‌های خلاقی می‌داند که دست به کارهای جدید بزنند نه اینکه کارهای گذشته را تکرار کنند.

علی عسگر جمشیدی افزود: بنابر پژوهش‌های بسیاری که انجام شده بین دو گروه آزمایش که یکی با بهترین معلم به صورت تئوری و گروه دیگری که با استفاده از فیلم آموزش دیده بودند، فاصله یادگیری بسیار عمیق بود و از این رو باید استفاده از ابزار کمک آموزشی در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: فیلم آموزشی باید مطلب جدید را بیان کند، سئوال خوب و جواب خوب را در خود لحاظ دارد و بر پایه پژوهش استوار باشد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: فیلمی که پایه علمی ندارد تاثیر بسیار بدی بر ذهن دانش‌آموز می‌گذارد بنابراین باید فیلم‌هایی توسط معلمان پخش شود که مبتنی بر پژوهش علمی بوده و از بازخورد علمی سربلند بیرون آمده و در عین حال سرگرم کننده باشد.

وی بیان کرد: فیلم آموزشی باید کنجکاوی دانش‌آموزان را تحریک کند و پاسخگوی سئوالات آنان باشد و از سویی مخاطبان خود را دقیق بشناسد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز در این مراسم گفت: یکی از راه‌های انتقال تجارب که می‌تواند تاثیر بسزایی در تعمیق ارزش‌ها و عمق‌بخشی به فرایند یادگیری داشته باشد ابزارهای کمک آموزشی، جشنواره‌ها، فیلم‌ها و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

نصرالله کیانی افزود: برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره رشد یک از بسترها برای انتقال این تجارب و نهادینه کردن و عمق‌بخشی به فعالیت یادگیری و یاد‌دهی است.

وی ادامه داد: امروز با تلاش آموزش و پرورش بیشتر مدارس هوشمند هستند و معلم می‌تواند به نمایش فیلم‌های ارزشمند آموزشی بپردازد.

انتهای پیام/2448/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول