اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نفت خبر داد

بهبود روابط ایران و ژاپن در عرصه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت نفت

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، رابطه دو کشور ایران و ژاپن در حوزه صنعت نفت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در جبهه‌های بالادستی بهبود می‌یابد.

بهبود روابط ایران و ژاپن در عرصه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی ماجدی در نشست فعالان صنعت نفت در خارگ که با حضور سفیر ژاپن در ایران برگزار شد،‌ گفت: توسعه روابط دو کشور جمهوری اسلامی و ژاپن در حوزه صنعت نفت با توجه به علاقمندی شرکت‌های ژاپنی به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عظیم حوزه بالادستی (Mega Projects) در دستور کار است.

ماجدی افزود: بخش عمده‌ای از درآمدهای ارزی کشور از جزیره خارک که مروارید خلیج فارس است تامین می‌شود و این جزیره نقشی مهم در توسعه کشور از 45 سال پیش تاکنون داشته است.

ماجدی با اشاره به اهمیت پایانه نفتی خارک یادآور شد: نقش موثر و پراهمیت این جزیره به گونه‌ای است که با وجود بمباران سنگین در دوران دفاع مقدس و سال‌های پر از تحریم اما کمر خم نکرد و سر تعظیم فرود نیاورد زیرا از جانفشانی شهدا و تلاش کارکنان سخت‌کوش و مردم این جزیره برخوردار بوده و هست.

وی اضافه کرد: روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و از همه مشکلات سرافراز عبور کردیم و اکنون به کار بیشتر و تعامل بهتر با دنیا نیاز داریم.

معاون وزیر نفت با اشاره به بازدید رئیس جمهوری از وزارت نفت، افزود: رئیس جمهور با تاکید بر تعامل دنیا در حوزه صنعت نفت، گفت که نقش وزارت نفت و شرکت‌های تابعه برای اعتلا و توسعه ایران اسلامی بسیار پر رنگ است و باید پیشتر از گذشته کار و تلاش داشته باشیم.

ماجدی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، رابطه دو کشور ایران و ژاپن در حوزه صنعت نفت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در جبهه‌های بالادستی بهبود می‌یابد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ژاپنی‌ها علاقمند به مشارکت فعال و سرمایه گذاری در حوزه‌های بالادستی بویژه توسعه میدان‌های نفتی است، امیدواریم با تلاش‌های در دست اجرا این مهم تحقق یابد.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول