اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه شمالی فرماندهی انتظامی فارس خبر داد

بیش از 360 کیلومتر بزرگراه فارس زیر پوشش دوربین‌های کنترلی

رئیس پلیس راه شمالی فرماندهی انتظامی فارس گفت: دوربین‌های کنترل محورهای مواصلاتی، نزدیک به 360 کیلومتر از جاده‌های اصلی این استان را که در قالب بزرگراه است به صورت رفت و برگشت زیر پوشش قرار می‌دهد.

بیش از 360 کیلومتر بزرگراه فارس زیر پوشش دوربین‌های کنترلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ کسری سیروسی اظهار داشت: دوربین‌های کنترل محورهای مواصلاتی نزدیک به 360 کیلومتر از جاده‌های اصلی این استان را که در قالب بزرگراه است به صورت رفت و برگشت زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از قابلیت‌های این دوربین‌ها ثبت تخلفات سرعتی خودروهای عبوری و همچنین نظارت و شناسایی است به‌گونه‌ای که چنانچه خودرویی با سرعت غیرمجاز در بزرگراه تردد کند تخلف خودرو ثبت و به صورت آنلاین با مرکز ارتباط برقرار می‌کند و به تبع آن در سوابق خودرو و مالک ثبت می‌شود.

سیروسی گفت: از دیگر قابلیت‌های این دوربین‌ها ثبت ترددها برای انجام تجزیه و تحلیل‌های کاربردی و همچنین شناسایی خودروهایی که به هر دلیل تحت پیگرد قانونی برای توقیف است.

رئیس پلیس راه شمالی فارس با بیان اینکه یکی دیگر از قابلیت‌های این دوربین‌ها، محاسبه سرعت میانگین است، افزود: در مقاطعی از محور که دوربین نیز وجود ندارد سرعت متوسط وسیله نقلیه در حال محاسبه و اندازه‌گیری است.

وی گفت: چنانچه خودروی هدف در مقابل دوربین «الف» کاهش سرعت داشته باشد اما پس از عبور به سرعت خود بیفزاید با توجه به مسافت و زمان سپری شده در مقابل دوربین «ب» سرعت متوسط محاسبه شده و چنانچه سرعت ثبت شده بیشتر از سرعت مجاز باشد، تخلف سرعتی محسوب می‌شود.

سیروسی با بیان اینکه هدف از به کارگیری این سامانه تحقق مقوله نظارت و کنترل که از مهم‌ترین پارامترها در راستای تامین امنیت پایدار در عرصه ترافیک است تصریح کرد: شهروندان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را برای ایجاد نظم و امنیت ترافیکی یاری کنند.

انتهای پیام/2448/س/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول