اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز تاکید کرد

حل مشکلات طرح مسکن مهر و ساخت خانه‌های مقاوم

امام جمعه شیراز گفت: مشکلات مسکن مهر باید به بهترین وجه حل شود و ساخت منازل مستحکم و مقاوم در دستور کار قرار گیرد.

حل مشکلات طرح مسکن مهر و ساخت خانه‌های مقاوم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار مدیرعامل بانک مسکن با وی اظهار داشت: حضرت علی(ع) در سال‌های پایانی حکومت خود در کوفه فرمود امروز می‌توانم ادعا کنم که هیچ‌کس در کوفه بی‌سرپناه نیست و پس از ایشان هیچ حکومتی نتوانست همچین ادعایی را داشته باشد.

امام جمعه شیراز افزود: فرمایش مولا علی(ع) در مورد اینکه در زمان حکومت من تمام مردم دارای سرپناه شدند، نشان می‌دهد اسلام به مسکن عنایت خاصی دارد و کسانی که پیرو و شیعه حضرت علی(ع) و امروزه مشغول به کار هستند به‌حتم همین راه را دنبال خواهند کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تصریح کرد: بانک مسکن نزد مردم حرمت ویژه‌ای دارد و پول مردم در این بانک در یکی از نیازهای ضروری جامعه مصرف می‌شود.

ایمانی تصریح کرد: در دولت پیشین کار بزرگ و سختِ مسکن مهر شروع شد که قابل تقدیر است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: این کار نیز مانند سایر کارهای بزرگ خالی از اشکال نبوده و این دولت باید تلاش کند تا اشکالات آن را برطرف و به بهترین  وجه آن را اجرایی کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: مشکلات مسکن مهر باید به بهترین وجه حل و به ویژه با توجه به زلزله‌خیز بودن ایران مقاوم‌سازی شود و ساخت منازل مستحکم و مقاوم در دستور کار قرار گیرد.

ایمانی ادامه داد: جوان‌ها و تمام کسانی که نخستین شب از زندگی را در منزل و خانه خود می‌گذرانند بعد از مدت‌ها اجاره‌نشینی زمانی وارد خانه شخصی می‌شوند بسیار دلشاد هستند و یکی از بهترین شب‌های زندگی‌شان محسوب می‌شود و این شادی نزد خداوند بسیار عزیز است.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: شاد کردن دل مومنین یک توفیق الهی است که نصیب افراد شده و به‌یقین عنایت خداوند نصیب خانواده و فرزندان شما می‌شود.

ایمانی با ذکر این نکته که بسیاری از مردم با کمک بانک مسکن خانه‌دار شده‌اند، بیان داشت: با توجه به اینکه اقساط مسکن مهر در جاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، مردم باید نسبت به پرداخت به‌موقع قسط خود اقدام کنند.

در ابتدای این دیدار مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن، 75 ساله و دولتی بوده که تخصص آن تأمین سرپناه برای آحاد جامعه به‌ویژه قشر متوسط جامعه است.

محمدهاشم بت‌شکن بیان کرد: پس از انقلاب 21 میلیون واحد ساخته شده که 7 میلیون از این واحدها را بانک مسکن ساخته یا تأمین مالی کرده است و همین که در خدمت آحاد جامعه قرار دارد نعمت بزرگی محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: مردم لمس می‌کنند که تسهیلات بانک مسکن در خدمت تأمین سرپناه است و به دلیل ویژگی مردمی بودن این بانک سپرده‌گذاری بسیاری در این بانک انجام می‌شود.

این مسئول از افتخارات دیگر بانک مسکن را التزام به رعایت بانکداری اسلامی دانست به نوعی که نخستین بانکی است که سود قطعی را بر اساس عقود مشارکتی در سال‌های مختلف پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مسکن مهر با همان هدف اصلی خود که تأمین سرپناه برای اقشار ضعیف بوده، به‌وسیله بانک مسکن انجام شده است که عاملیت 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی را بانک بر عهده گرفته یا تأمین کرده که اکنون در حال تکمیل یا واگذاری بوده که یک میلیون واحد آن واگذار شده و در حال استفاده است.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول