اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تامین 60 درصد مواد اولیه کنسرو ماهی در سیستان و بلوچستان

تامین 60 درصد مواد اولیه کنسرو کل کشور از سیستان و بلوچستان افتخار بزرگی برای مردم این منطقه است.

تامین 60 درصد مواد اولیه کنسرو ماهی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، خاستگاه تن ماهیان کشور سیستان و بلوچستان است، سال گذشته  166 هزار تن از بنادر چابهار و کنارک میزان صید تن ماهیان بوده که در سال‌جاری این رقم 30 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: در بین 32 کشوری که از اقیانوس هند مبادرت به صید تن ماهیان می‌کنند، کشورهایی مانند اتحادیه اروپا و حوزه خلیج فارس اقیانوس هند حتی کشورهایی مانند استرالیا، سیستان و بلوچستان رتبه دوم را دارد که این امر به همت و تلاش صیادان سخت کوش چابهار و کنارک انجام می‌شود.

محسنعلی گلشنی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان 110 واحد کارخانه کنسرو سازی و عمل آوری در هفت شهرک صنعتی چابهار و کنارک وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه‌ها در چابهار و کنارک از گواتر تا زرآباد ایجاد شده است.

زرآباد بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های بنادر سیستان و بلوچستان افزود: یکی از اسکله‌های صیادی، اسکله شهید رضایی در فاصله 140 کیلومتری شهرستان کنارک و در غرب شهرستان چابهار در بخش زرآباد است که بیش از 180 نفر صیاد در این اسکله مشغول به فعالیت صید و صیادی هستند.

گلشنی با اشاره به اینکه در سواحل چابهار و کنارک 11 بندر تخلیه وجود دارد، وضعیت پرورش میگو را نیز در این منطقه تشریح کرد و افزود: شرایط لازم برای پرورش میگو در این منطقه فراهم است به گونه‌ای چابهار تجربه پرورش میگو دوبار در سال را داشته است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بحث میگو اراضی بسیاری برای پرورش میگو اجرا شده و در دستور مطالعه قرار دارد، امیدواریم با همکاری مردم شاهد تجربه دوباره پرورش میگو را دو نوبت در سال داشته باشیم.

تامین 60 درصد مواد اولیه کنسرو ماهی در سیستان و بلوچستان

گلشنی با بیان اینکه 60 درصد مواد اولیه کنسرو کل کشور از سیستان و بلوچستان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع برای مردم این استان جای افتخار دارد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در چابهار و کنارک از نظر زیرساختی و سرمایه‌گذاری شرایط بسیار خوبی فراهم است، خواستار فعالیت بیشتر سرمایه‌گذاران در این منطقه شد.

این مسئول متذکر شد: دولت تدبیر و امید برنامه‌های بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده است که از جمله آن کاهش نرخ بهره بانکی به زیر 10 درصد است که امیدواریم هرچه زودتر ابلاغ شود.

وی از نگاه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و اذعان داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این منطقه وجود دارد، اولویت یک در بحث تولید و اشتغال استان بر گسترش فعالیت‌های شیلاتی قرار گرفته است.

انتهای پیام/75007/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول