اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند:

بیش از 80 درصد مدارس دماوند برنامه نماز جماعت فعال دارند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: بیش از 80 درصد مدارس شهرستان دماوند، برنامه نماز جماعت فعال و پویا دارند.

بیش از 80 درصد مدارس دماوند برنامه نماز جماعت فعال دارند

محمد مشهدی‌عباسی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در این زمینه، 40 نفر روحانی به عنوان پیش‌نماز به مدارس اعزام می‌شوند؛ ضمن اینکه در اکثر مدارس پسرانه، اقامه نماز توسط همکاران فرهنگی و مربیان پرورشی انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه در بیشتر مدارس زنگ نماز به مدت 20 دقیقه اجرایی می‌شود، افزود: در برخی از مدارس بنا به دلایلی منطقی و قابل بررسی، امکان داشتن این زنگ وجود ندارد و حتی بعد از تعطیلی مدرسه نیز سرویس‌های مدارس فرصت و زمانی را برای اقامه نماز ندارند و منتظر دانش‌آموزان نمی‌شوند.

مشهدی‌عباسی اضافه کرد: تمام این مسائل در حال بحث و مطالعه و بررسی است تا بتوانیم در خصوص توجه و اهتمام نماز در مدارس بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشیم.

وی توجه به نماز و اصول دین را یکی از بندهای مهم در سند تحول بنیادین برشمرد و تصریح کرد: تأکید این سند در اصول اولیه دین، با نگاه منطقی و ایجاد انگیزه درونی در دانش‌آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند اظهار داشت: عقلانیت‌محوری و اصالت عقل و منطق در این بند از سند تحول بنیادین بسیار مورد توجه است که بر اساس آن، باید دانش‌آموزان را افرادی تحلیل‌گر و غربال‌گر در تمام مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی بار بیاوریم.

وی ادامه داد: تعبد در دین و اصول اولیه آن به هیچ وجه در مدارس مورد نظر نیست و برای حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های دینی مانند نماز هیچ‌گونه اجباری وجود ندارد؛ بلکه دانش‌آموز نخست به این دانش و آگاهی می‌رسد که فلسفه نماز چیست و سپس با دل و جان آن را برپا می‌کند.

مشهدی‏‌عباسی تصریح کرد: این روش تربیتی توجه و اهمیت به مسائل دینی و عبادی را در میان دانش‌آموزان نهادینه می‌کند و باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در سنین بالاتر می‌شود.

وی تأکید کرد: برای ایجاد انگیزه دینی و دین‌پروری دانش‌آموزان، عوامل مختلف باید دست به دست هم دهند و باید تعاملی میان مدارس، مساجد و رسانه‌ها وجود داشته باشد تا خروجی بهتری در این زمینه داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند افزود: آموزش و پرورش شهرستان دماوند بر همین اساس و نیز با توجه به اهمیت توجه به مسائل دینی در خانواده، نشست‌‌ها و جلسات مختلفی در این موضوع برپا کرده است که برخی از آنها مختص مربیان پرورشی، برخی مختص مدیران مدارس و اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان و برخی نیز مختص دانش‌آموزان بوده است.

انتهای پیام/2568/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول