اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده صورت می‌گیرد

اجرای ارکستر سمفونیک تهران در افتتاحیه موسیقی فجر

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال آینده افتتاحیه جشنواره فجر با اجرای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران خواهد بود.

اجرای ارکستر سمفونیک تهران در افتتاحیه موسیقی فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پیروز ارجمند جمعه‌شب در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شیراز اظهار داشت: امسال جشنواره بیست و نهم فجر را برگزار کردیم که البته مطابق ایده‌آل ما نبود و امید داریم سال بعد آنچه برگزار می‌شود در شان جشنواره‌ای باشد که بازتاب‌دهنده داشته‌های موسیقی ایران و بازتاب هنر ما است.

وی افزود: باید بپذیریم در کنار بزرگان ما، جوانانی آمده‌اند که با عشق و بی‌تملق در این عرصه فعال هستند و باید آرام آرام سکان را به دست آنان سپرد.

ارجمند ادامه داد: من به عنوان یک موسیقی‌دان ایرانی که مابین دو نسل هستم، به جوانان قول می‌دهم تا آنجا که می‌توانم برای آنان کار کرده و کمک کنم عرصه موسیقی علمی هرچه بیشتر به منصه ظهور برسد.

وی اضافه کرد: به عنوان یک روستازاده فرهنگی با خود عهد کرده‌ام روند تمرکزگرایی را بالعکس کرده در راستای توسعه متوازن، آن را در دستور کار قرار داده و در 32 استان کشور جشنواره را برگزار کنیم.

این مسئول فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: در جشنواره موسیقی سال آینده بخش موسیقی تجربی را برگزار می‌کنیم که برای عرضه محصولات عرصه فراخ‌تری ایجاد شود.

وی بیان کرد: بخش موسیقی نواحی و سنتی نیز در جشنواره سال آینده خواهد درخشید و قول می‌دهیم افتتاحیه جشنواره ما با اجرای ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی تهران باشد.

ارجمند در ادامه بیان کرد: ارکستر سمفونیک در قدیم ارکستر بلدیه بوده و 90 سال سابقه دارد و در آسیا از نخستین‌ها محسوب می‌شود و اکنون نیز تمرین می‌کند اما چند سالی در محاق سکوت بود که در دولت تدبیر و امید تنفس خود را شروع خواهد کرد.

وی ابراز داشت: برای حمایت از آنان که بی‌هیچ چشم‌داشتی در عرصه موسیقی فعال هستند از دانلود آثار خودداری کنید که حمایت شما می‌تواند به بقای موسیقی کمک کند.

ارجمند تصریح کرد: قیمت محصولات موسیقی ایران یک‌دهم جهان است و من به عنوان کسی که در این عرصه کار می‌کند می‌گویم تولید هیچ اثر صوتی در شرایط فعلی سودآور نیست و فعالیت هنرمندان در این عرصه تنها از باب عشق و علاقه است. 

بدون موسیقی بسیاری از هنرهای دیگر ابتر می‌ماند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آیین گفت: بدون موسیقی بسیاری از عرصه‌های دیگر هنر از جمله فیلم و سریال ابتر می‌ماند.

احمد همتی افزود: در حال حاضر دو رخداد بزرگ هنری در این استان در حال برگزاری است و حضور جشنواره موسیقی در کنار مسابقات قرآن بیانگر وجوه مختلف وظایف ذاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که در عرصه فرهنگ و هنر باید انجام دهد.

وی خطاب به مسئولان موسیقیایی وزارت ارشاد بیان کرد: اگر شاخص جمعیت لحاظ نشود موسیقی فارس پا‌به‌پای تهران در بسیاری از زمینه‌ها پیش می‌رود.

همتی اضافه کرد: انجمن موسیقی فارس از انجمن‌های قوی این استان است و اساتیدی که در فارس در عرصه موسیقی فعال هستند با نگاه عالمانه خود موسیقی این استان را در قله قرار داده‌اند.

وی در پایان گفت: در این 10 روز جشنواره اجراها از موسیقی کلاسیک، فلکولور، بومی، محلی و پاپ به گونه‌ای بود که نشان داد فارس بضاعت برگزاری جشنواره‌های بزرگتر در این حوزه را دارد.

به گزارش فارس، در این برنامه از اصغر پورزاد نوازنده و آهنگساز به پاس عمری تلاش هنرمندانه در عرصه موسیقی تقدیر و برترین‌های جشنواره و تعدادی از پیشکسوتان این عرصه مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/2448/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول