اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

سمپوزیوم فولاد زمینه‌ساز شناخت استعدادها و معضلات است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه صنعتی کشور نیازمند همگرایی نخبگان علمی است، گفت: سمپوزیوم فولاد 92 می‌تواند زمینه ساز شناخت استعدادها و معضلات این بخش باشد.

سمپوزیوم فولاد زمینه‌ساز شناخت استعدادها و معضلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری بعد از ظهر امروز در نشستی پیرامون سمپوزیوم 92، با اشاره به ضرورت توسعه ظرفیت‌های صنعتی کشور به منظور افزایش ارزش آفرینی و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی اظهار داشت: رسیدن به جایگاه واقعی توسعه صنعتی در منطقه و جهان نیازمند به همگرایی نخبگان علمی و افزایش همکاری و همفکری دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی است.

وی با بیان اینکه هرمزگان یکی از قطب‌های تولید فولاد و آلومینیوم در کشور به شمار می‌رود، افزود: ایجاد فرصت‌های مناسب برای همفکری صاحب‌نظران و متخصصان این عرصه در کنار توجه به ظرفیت‌های علمی هرمزگان موجب ارتقای ظرفیت‌های صنعتی استان خواهد شد و باید در تدوین شاخص‌های توسعه‌ای به آینده این صنعت در کشور نگاه ویژه‌ای داشت چرا که این صنعت پایه و محور بسیاری از صنایع دیگر کشورمان نیز به شمار می‌آید.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موقعیت منطقه‌ای هرمزگان به واسطه قرارگیری در جوار آب‌های خلیج فارس امکان استقرار شمار بیشتری از واحدهای صنعتی کشورمان در این استان را با توجیه اقتصادی بودن آن به دلیل نزدیکی در کانون عرضه آن به کشورهای دیگر جهان فراهم آورده و باید در این راستا سایر زمینه‌های لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع کلیدی کشور را فراهم کنیم.

این مسئول برگزاری چنین همایش‌هایی را برای شناخت استعدادها، معضلات و ظرفیت‌های فولاد و جلب سرمایه‌گذاری‌ها مهم دانست و ابراز امیدواری کرد فولاد هرمزگان بتواند به اهداف مورد نظر خود از این همایش دست یابد.

انتهای پیام/88001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول