اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندر ریگ:

جامعه بیش از هر زمان دیگر به الگوپذیری از ائمه نیاز دارد

امام جمعه بندر ریگ گفت: باید امروز جوانان و دانش آموزان را به سبک زندگی اهل بیت (ع) نزدیک کنیم، چرا که امروز کشور بیشتر از هر زمانی به الگوپذیری از ائمه اطهار (ع) نیاز دارد.

جامعه بیش از هر زمان دیگر به الگوپذیری از ائمه نیاز دارد

به گزارش خبرگزار ی فارس از بندر ریگ، حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی‌منش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندر ریگ گفت: یکی از حربه‌های شیطان برای گمراهی بشر وعده دادن به فقر و فرمان به فحشا است که در آیه 268 سوره بقره آمده است: شیطان شما را به فقر و تهی‌دستی وعده می‌دهد و به فحشا و زشتی‌ها فرمان می‌دهد، ولی خداوند شما را به آمرزش و افزایش نعمت وعده می‌دهد.

وی افزود: شیطان با وعده دادن به فقر مانع انفاق می‌شود و صفت بخل را در انسان می‌پروراند دائم وسوسه می‌کند که مبادا انفاق کنی، مبادا خمس دهی آینده خود و فرزندانت را فراموش نکن در آینده نیازمند می‌شوی بندگان خدا مراقب باشیم با این وسوسه‌ها گول نخوریم و حقوق الهی و خمس زکات مالتان را بپردازید.

هاشمی‌منش در ادامه با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی به نمازگزاران بندر ریگ گفت: پایه‌های سعادت و خوشبختی دو چیز است یکی تربیت و دیگری وراثت، تربیت به اندازه‌ای مهم و موثر است که در بعضی موارد صفات موروثی را متوقف و آثار خاصیت‌های خودش را ظاهر می‌کند، تربیت اسلامی یعنی اینکه سبک زندگی خودمان را اسلامی کنیم علم به تنهایی فایده ندارد اگر یک فرزند خوب و با ادب تحویل جامعه بدهیم بهتر از همه عالم است.

این مسئول خطاب به مربیان امور تربیتی گفت: مربیان امور تربیتی وظیفه سنگینی بر عهده دارند باید امروز جوانان و دانش آموزان را به سبک زندگی اهل بیت (ع) نزدیک کنیم. خانواده‌ها، معلمین، رسانه‌ها و مطبوعات همه باید در این زمینه تلاش کنند چرا که امروز کشور  بیشتر از هر زمانی به الگوپذیری از ائمه اطهار (ع) نیاز دارد.

امام جمعه بندر ریگ با اشاره به مسائل روز کشور گفت: ایران ثروت‌های زیادی دارد هم ثروت انسانی و هم ثروت زیرزمینی، امروز آن اندازه که دنیا نیاز به ما دارد ما به آنها نیاز نداریم اگر ما به توان خودمان تکیه کنیم استقامت آمریکا در هم شکسته می‌شود و راه برون رفت از این وضعیت فعلی اعتماد به نیروی داخلی و توان داخلی است.

هاشمی‌منش ادامه داد: آمریکا خوب می‌داند و بارهای بار هم ملت ایران تأکید کردند و پیام دادند در انقلاب، در هشت سال دفاع مقدس، در فتنه 88 و در همین 22 بهمن امسال هم گفتند که ما تسلیم زورگویی و باج‌گیری آمریکایی‌ها نمی‌شویم و گزینه‌های روی میز شما تنها به درد خودتان می‌خورد.

وی اذعان داشت: پیام 22 بهمن امسال ملت بصیر، مقاوم و استوار ایران به همه این بود که از جمهوری اسلامی که حاصل خون شهدای عزیز و مجاهدت ملت ایران به رهبری امام راحل (ره) بود جانانه دفاع می‌کنند و با رهبر معظم انقلاب بیعتی ناگسستنی دارند.

انتهای پیام/66006/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول