اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی البرز:

معماری شهر و ساختمان نیازمند روح اسلامی است

رئیس نظام مهندسی ساختمان شهرستان البرز گفت: امروز بیش از هر زمانی معماری شهرها و ساختمان‌ها به روح معماری اسلامی نیازمند است.

معماری شهر و ساختمان نیازمند روح اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، امیر ابریشمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند که به مناسبت فرا رسیدن پنج اسفند روز مهندس برگزار شد اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی معماری شهرها و ساختمان‌ها به معماری اسلامی نیازمند است.

وی ضمن بزرگداشت روز مهندس به قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون نظام مهندس و کنترل ساختمان و مصوبه مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان اولین تشکل حرفه‌ای غیر دولتی بعد از انقلاب می‌باشد که دارای قانون اساسی است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان البرز در خصوص ساختار تشکیلاتی سازمان ادامه داد: اعضای هیئت مدیره سازمان از طریق انتخابات و به مدت سه سال انتخاب می‌شوند و به همت اعضا و تدابیر اندیشیده شده در راستای اجرای مقررات ملی ساختمان و شکل دهی ساختاری منسجم به فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی مهندسی گام بر می‌دارند.

ابریشمی افزود: عمر متوسط ساختمان‌ها در کشور، بین 30 تا 35 سال بوده در حالی که این میزان در کشورهای پیشرفته بین 100 تا 150 سال است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان البرز اضافه کرد: تداوم این روند بدون شک منجر به از بین رفتن سرمایه‌های ملی مملکت خواهد شد از این رو در صدد هستیم با اتخاذ تمهیدات مهندسی عمر ساختمان‌ها را افزایش داده و در حفظ سرمایه‌های ملی تلاش کنیم.

وی همچنین به بحث نماسازی در ساختمان‌ها اشاره و تصریح کرد: توجه به امر نماسازی به عنوان یک مسئله شهرسازی مطرح بوده و نمی‌توان آن را در ساختمان‌ها انفرادی و مجزا در نظر گرفت بلکه باید در کل مجموعه شهری و تاثیری که در سیمای شهر می‌گذارد مورد توجه قرار گیرد.

ابریشمی در ادامه سخنرانی، به رعایت مقررات ملی ساختمان تاکید و آن را برای استحکام ساختمان‌ها و افزایش طول عمر آنها مفید خواند.

این مسئول یادآور شد: ساختمان‌های ما باید در برابر هر گونه حادثه مقاوم باشد چراکه کشور ما جزو کشورهای مورد تهدید زلزله است و ما می‌توانیم با رعایت ضوابط و قوانین مهندسی تا حد بسیار زیادی در برابر این حوادث محافظت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قشر فرهیخته مهندسین امیدوار است خدمات ارائه شده توسط مجموعه عظیم سازمان نظام مهندسی ساختمان به نفع مردم و منجر به رفاه، آسایش و اعتلای میهن عزیز اسلامی باشد.

انتهای پیام/77008/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول