اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

مسائل اقتصادی کشور به مذاکره گره نخورد

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: مشکلات اقتصادی کشور با توجه به سیاست کلان در این زمینه قابل حل بوده بنابراین به مذاکره گره زده نشود.

مسائل اقتصادی کشور به مذاکره گره نخورد

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر در سخنانی به یکی از فرازهای فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان اشاره کرد و اظهار داشت: معظم‌له کلید حل مشکلات کشور را توجه به استعدادهای داخلی و فرهنگ مجاهدت و ایثار عنوان فرمودند و اذعان داشتند راه حل مشکلات کشور نباید به مذاکرات آمریکا و کشورهای اروپایی گره زده شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به عنوان سیاست کلان اقتصادی نظام در حل مشکلات کشور به مسئولان ابلاغ فرمودند که در این راستا دولت و مجلس باید در چارچوب این سیاست حرکت کنند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان هیچ‌گاه نباید فریب لبخند دیپلماتیک کشورهای غربی به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی را بخورد گفت: بارها چه در دوران انقلاب و چه بعد از آن کشورمان با آمریکا مذاکراتی داشته اما بعد از مذاکره آمریکا به هیچ‌کدام از قراردادهای امضا کرده خود پایبند نبوده است.

خرسند ابراز داشت: امروزه با خنده دیپلماتیکی آمریکا مقداری از پول بلوکه شده کشور را با منت آزاد کرده و فکر می‌کند که ایران سرنگونی هواپیمای مسافربری که منجر به شهادت 290 انسان بی‌گناه شد و تحریم‌های ظالمانه و جنایات دیگر آمریکا را به راحتی فراموش می‌کند.

وی توجه به استعدادهای داخلی، اهمیت دادن به اشتغال و برطرف کردن موانع تولید و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و نیز توجه به اقتصاد مقاومتی را از جمله راه حل‌های مشکلات کشور عنوان کرد.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: غربی‌ها به ویژه آمریکا در این مذاکرات نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری آنان با ملت ایران و جمهوری اسلامی دشمنی دارند.

خرسند به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرکز استان فارس اشاره کرد و افزود: این مسابقات بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ قرآن و آشنایی بیشتر با معارف اسلامی و قرآنی است.امروزه با وجود تمام توجهی که به مقوله فرهنگ قرآنی شده اما هنوز قرآن در جامعه ما مهجور و غریب است که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

خطیب نماز جمعه کازرون بیان داشت: تعداد بسیاری از افراد جامعه و تحصیل کرده‌های کشور حتی روخوانی ساده قرآن را بلد نیستند و این بیانگر آن است که خانواده‌ها در قرآن‌آموزی به فرزندانشان بی‌تفاوت هستند.بنا به ترسیم سیاست کلان مقام معظم رهبری کشور باید به سمتی برود که 10 میلیون حافظ قرآن را در خود بپرورد.

وی با انتقاد از اینکه مؤسسات قرآنی، در کشور متولی ندارد، گفت: دستگاه‌های مختلفی در زمینه قرآن کار می‌کنند اما متولی ویژه‌ای ندارند که آنها را ساماندهی کند.

امام جمعه کازرون از افراد خیر خواست به موقوفات قرآنی روی بیاورند تا درآمد حاصل از آن در امور قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه هزینه شود.

وی از برگزاری اجلاسیه جامع مدرسین قم با حضور ائمه جمعه و جماعات و علمای استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در شیراز خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با تشکیل این اجلاسیه تحولی در راستای رشد فرهنگ مذهبی در این استان صورت گیرد.

خرسند در پایان روز امور تربیتی را گرامی داشت و از دولت به ویژه آموزش و پرورش درخواست کرد کم‌کاری‌هایی که در بحث تربیتی در دولت‌های گذشته صورت گرفته را جبران کنند.

انتهای پیام/2448/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول