اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

حوزه علمیه آستارا نیازمند عالمان بومی است

امام جمعه آستارا با بیان اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را برای ثبت‌نام در حوزه علمیه این شهرستان تشویق کنند، گفت: آستارا شهرستان مرزی و فرهنگی است و باید علمای دینی از بومیان این دیار باشند.

حوزه علمیه آستارا نیازمند عالمان بومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر به خانواده‌های آستارایی توصیه کرد تا فرزندان خود را برای تحصیل در حوزه علمیه تشویق کنند.

وی اظهار کرد: جوانانی به بنده مراجعه کردند که علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی هستند اما خانواده‌های آنها مخالفت می‌کنند.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: آستارا یک شهرستان مرزی و فرهنگی است و باید علمای دینی از بومیان این شهرستان باشند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: برخی‌ها تنها چشم به حل مسئله انرژی دوخته‌اند اما به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد بنابراین باید به درون کشور توجه داشته باشیم.

حافظ‌نیا با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مشکلات کشور را برطرف می‌کند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را در 24 ماده به روسای سه قوه ابلاغ فرموده است.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری ادعایی در زمینه حقوق بشر داشته باشد آمریکا این حق را ندارد، گفت: آمریکا تروریسم جهانی است و بمباران هسته‌ای هیروشیمای ژاپن و اشغال و کشتار مردم عراق و افغانستان و سوریه را در کارنامه خود دارد.

امام جمعه آستارا تروریسم را بزرگ‌ترین بلا برای کشورهای اسلامی دانست که حامی مالی و معنوی آنها غرب و بعضی کشورهای عربی است.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان که فرمودند من به آمریکا و غرب اعتماد ندارم، اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا و غرب به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

حافظ‌نیا با اشاره به سالروز کودتای ننگین انگلیسی 1299 رضاخان قلدر توسط انگلیس خاطرنشان کرد: رضاخان قلدر خیانت‌های زیادی را به ملت و تاریخ ایران رواداشت که از جمله  آنها کشف حجاب است.

وی ترور شخصیت‌های مذهبی و دینی مانند شهید مدرس را از دیگر جنایات رضا قلدر برشمرد.

خطیب جمعه آستارا انتصاب سیروس شفقی فرماندار جدید آستارا را تبریک گفت.

انتهای پیام/84001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول