اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت موفقیت در مرحله نهایی

ایثار قم نخستین بار به جام باشگاه‌های بسکتبال با ویلچر آسیا می‌رود

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم برای نخستین بار به مسابقات جام باشگاه‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا راه می‌یابد.

ایثار قم نخستین بار به جام باشگاه‌های بسکتبال با ویلچر آسیا می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از سپری شدن محرومیت پنج ساله بسکتبال با ویلچر کشورمان از سوی فدراسیون جهانی، از سال 2013 تیم‌های مختلف بسکتبال با ویلچر ایران اجازه حضور مجدد در سطح اول رقابت‌های بین‌المللی را کسب کرده‌اند.

دلیل محرومیت پنج ساله بسکتبال با ویلچر کشورمان از حضور در میادین بین‌المللی، تصمیم به روبه‌رو نشدن تیم ملی کشورمان با تیم رژیم اشغالگر قدس در بازی‌های المپیک 2008 پکن است که موجب شد فدراسیون جهانی، ایران را با محرومیتی طولانی‌مدت روبه‌رو کند.

با این حال حق هیچگونه اعتراضی به ایران برای در نظر گرفته شدن این محرومیت طولانی‌مدت داده نشد تا ایران این محرومیت را سپری کند اما با یک سال تخفیفی که از سوی فدراسیون جهانی در نظر گرفته شد، ایران از سال 2013 به عرصه بین‌المللی بسکتبال با ویلچر بازگشت.

تیم ملی جوانان کشورمان در سال 2013 قهرمان جوانان آسیا شد و در رقابت‌های جهانی رتبه پنجم را کسب کرد، ضمن اینکه تیم ملی بزرگسالان بسکتبال با ویلچر کشورمان نیز با کسب رتبه سوم آسیا راهی رقابت‌های جهانی سال 2014 شد و اکنون نوبت به قهرمان لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور رسیده است که در مسابقات باشگاه‌های آسیا حضور یابد.

در حال حاضر چهار تیم شانس کسب عنوان قهرمانی مسابقات فصل جاری لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور را دارند و در این میان تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین ایثار قم با انگیزه تمام در مرحله نهایی پیکارهای قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور می‌یابند تا برای نخستین بار این عنوان را کسب کرده و به رقابت‌های آسیایی برود.

این در حالی است که تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم مراحل مقدماتی را که به ترتیب در ماه‌های مرداد، مهر، آذر و دی ماه به میزبانی شهرهای زنجان، آمل، اراک و قم به انجام رسید با موفقیت سپری کرده و در حال حاضر یکی از تیم‌های حاضر در مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور است.

نماینده قم در مرحله مقدماتی بازی‌های بسیار خوبی از خود ارائه کرد و در حالی که یکی از تیم‌های حاضر در گروه دوم بود توانست با کسب رتبه نخست و عنوان صدرنشینی بالاتر از رقبای سرسختی همچون هیئت مرکزی، همیاری زنجان و شهرداری آمل به مرحله نهایی بیاید.

بازی‌های مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال با ویلچر روزهای سوم تا پنجم اسفند ماه به میزبانی باشگاه پیام ارتباطات اصفهان برگزار می‌شود و این تیم از ایثار قم، داداشی کهریزک و هیئت مرکزی پذیرایی خواهد کرد و به همین منظور تیم ایثار قم راهی اصفهان میزبان مرحله نهایی شد تا بعد از استراحت در روز جمعه دوم اسفند و تمرین روز شنبه، از چهارم اسفند در مرحله نهایی با حریفان خود رقابت کند.

انتهای پیام/78002/ت40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول