اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون تنها راه حل مشکلات اقتصادی است

امام جمعه چرام گفت: تنها راه حل برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون است.

اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون تنها راه حل مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) در خصوص گرایش به پستی‌ها، اظهار کرد: بعضی از خواسته‌ها چنان است که اگر انسان از شخصیت خود مایه نگذارد به آن نمی‌رسد.

امام جمعه چرام اضافه کرد: سزاوار انسان آزاده و با شخصیت نیست که تن به چنین معامله‌ای بدهد از شخصیت خود بکاهد تا به خواسته‌ای از خواسته‌های مادیش برسد.

علم بدون تربیت اسلامی انسان را به تباهی می‌کشاند

وی در خطبه‌های دوم نماز سیاسی عبادی با بیان اینکه علم بدون تربیت اسلامی انسان را به تباهی می‌کشاند، عنوان داشت: در فرهنگ اسلامی تربیت بر آموزش مقدم است و در چند جای قرآن خداوند هدف انبیای الهی را تزکیه نفس و سپس آموزش معرفی کرده است و این تقدم نشان‌دهنده اهمیت تربیت اسلامی است.

این مسئول با بیان اینکه تعلیم بدون تزکیه نفس و تربیت اسلامی نه تنها موجب رشد و بالندگی نمی‌شود بلکه انسان و جامعه را به تباهی می‌کشاند، گفت: امروز با نگاهی به جوامع غربی که ادعای تمدن و علم می‌کنند و از لحاظ علمی به درجات بالایی رسیده‌اند اما از لحاظ تزکیه نفس رشد نکرده‌اند متوجه می‌شویم که بدون تربیت آن هم تربیت اسلامی در چه منجلاب‌های خطرناکی فرو خواهیم رفت.

طزری با تاکید بر اینکه امروز انحطاط اخلاقی، جرم و جنایت، قتل و کشتار بی‌رحمانه مظلومان در عالم و فساد و فحشا از دستاوردهای علم و آموزش بدون تربیت اسلامی است، تصریح کرد: امروز به همان نسبت که به امر آموزش می‌پردازیم به همان نسبت هم باید به امر پرورش روح پرداخت که در غیر این صورت دچار خسران عظیم خواهیم شد.

تنها راه حل مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون است

خطیب جمعه چرام در ادامه از مشکلات اقتصادی سخن گفت و با اشاره به این مطلب که در چند روز گذشته مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به سران سه قوه، راه را برای ایجاد حماسه اقتصادی هموار کردند، ابراز داشت: در شرایطی که دشمنان برای به زانو در آوردن این نظام از هر وسیله‌ای حتی غیر انسانی‌ترین روش مانند تحریم کالاهای اساسی و یا داروهای حیاتی استفاده می‌کنند، تنها راه مبارزه با این تحریم‌ها اتکا به نیروهای داخلی و استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های داخلی است.

وی افزود: در این صورت است که هم کشور را در مقابله با تحریم‌های ناجوانمردانه بیمه کرده‌ایم و هم اینکه توطئه‌های دشمن را نقش بر آب ساخته‌ایم و از همه مهم‌تر در این شرایط زمانی که تمام مکاتب اقتصادی بشری ناتوانی خود را اعلام کرده‌اند و به شکست منجر شده‌اند، می‌توان با ارائه الگوی مناسب از اقتصاد پویای اسلامی آن را به عنوان تنهاترین الگو برای جهانیان معرفی کرد که این امر همت بلند مسئولان نظام و همکاری و همیاری مردم را می‌طلبد.

دور دوم مذاکرات بین جمهوری اسلامی با گروه 1+5

امام جمعه چرام با اشاره به دوره دوم مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5، گفت: آنچه از این مذاکرات بیرون آمده این است که طرف مقابل خواهان توقف غنی‌سازی و ثانیا محدود کردن فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه این دو امر غیر قابل اعتماد بودن مسئولان آمریکا و بهانه بودن مسائل هسته‌ای را روشن‌تر می‌سازد، خاطرنشان کرد: هدف دشمنان این است که جمهوری اسلامی تبدیل به یک کشور ضعیف و نیازمند شود و با هرچه که با این امر منافات داشته باشد به مقابله بر می‌خیزند.

طزری خاطرنشان کرد: به بهانه انرژی هسته‌ای تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای را بر ملت ما تحمیل کردند و حال به دنبال آن هستند که قدرت نظامی ما را که وسیله‌ای برای دفاع از مرز و بوم این نظام است را به ضعف و سستی بکشانند و به دنبال آن بر سر مسائل دیگر تحریم‌ها را ادامه دهند.

انتهای پیام/82002/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول