اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

اقتصاد مقاومتی برطرف کننده مشکلات کشور است

امام جمعه رشت گفت: اقتصاد مقاومتی برطرف کننده مشکلات کشور است.

اقتصاد مقاومتی برطرف کننده مشکلات کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر به مناسبت هفته تربیت و با اشاره به تربیت کودکان در نهج‌البلاغه اظهار کرد: علی (ع) دل کودک را مانند زمین مستعد خالی می‌دانست و فرمود هر بذری در دل کودک کاشته شود محصول آن به جامعه برمی‌گردد.

وی قلب کودکان را به کاغذ سفید تشبیه کرد و افزود: برخی افراد دل کودک را به موم تشبیه کردند و موم را می‌توان به هر شکلی درآورد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه انسان هنگام تولد از مادر سابقه الهی و خلقت پاک دارد، گفت: انسان بر فطرت نیک آفریده شده و مستعد کارهای خوب است.

وی بر ضرورت تعلیم قرآن به فرزندان تأکید کرد و ادامه داد: والدین وظیفه دارند به فرزندان تربیت صحیح بیاموزند و شغل و همسر مناسب برای او برگزینند.

قربانی ماهواره‌ها را موجب از بین بردن مسایل دینی و انسانی در خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: باید محیطی مناسب برای فرزندان در خانواده ایجاد شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: برخی‌ها تنها چشم به حل مسئله انرژی دوخته‌اند اما به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد بنابراین باید به درون کشور توجه داشته باشیم.

امام جمعه رشت اقتصاد مقاومتی را برطرف کننده مشکلات کشور دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را در 24 ماده به روسای سه قوه ابلاغ فرموده است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی با حضور 50 کشور در تهران، یادآور شد: فلسطین در رأس مسایل است.

قربانی لبنان و سوریه و عراق و افغانستان را گرفتار بلایای عظیمی خواند و یادآور شد: تروریسم بزرگ‌ترین بلا برای کشورهای اسلامی است.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند مسلمانان را تضعیف کنند و برخی از روسای کشورهای اسلامی مانند عربستان و اردن و ترکیه و ... وارد معرکه شده‌اند.

امام جمعه رشت نشست گروه 1+5 را امیدوار کننده دانست و اظهار کرد: این نشست اطمینان‌بخش نیست.

وی تصریح کرد: دشمنان نمی‌گذارند دنیای اسلام آرام باشند و نمی‌خواهند جمهوری اسلامی جزو کشورهای ابرقدرت دنیا محسوب شود و می‌خواهند مسلمانان را در حالت ذلت نگه‌دارند.

قربانی با اشاره به بحران برف اخیر گیلان خاطرنشان کرد: این بحران میلیاردها تومان خسارت به استان وارد کرده و نوبخت روز گذشته عنوان کرد 95 میلیارد تومان کمک بلاعوض به دو استان گیلان و مازندران و 130 میلیارد تومان وام با سود 5 درصد 15 ساله اختصاص دهد که مسئولان این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/84001/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول