اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان تهران:

نظام صنفی کشاورزی در استان تهران تقویت می‏‌شود

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان تهران گفت: نظام صنفی کارهای کشاورزی در استان تهران با برنامه‏‌های در دست اجرا تقویت می‏‌شود.

نظام صنفی کشاورزی در استان تهران تقویت می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مجتبی شادلو پیش از ظهر امروز در همایش تشکیل تشکل زیر بخش صنف کارهای کشاورزی و در جمع بیش از 300 نفر از بهره‌برداران بخش دامداری شهرستان دماوند بیان کرد: نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان دماوند الگویی برای مدیریت کشاورزی در بسیاری از شهرستان‌های استان تهران و کشور است.

وی تصریح کرد: این نظام صنفی از زمان تشکیل در شهرستان دماوند توانسته است تعامل خوبی با مدیریت و معاونان مجموعه جهاد کشاورزی و بهره‌برداران داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان تهران افزود: این نهاد توانسته بسیاری از امور قابل واگذاری را به خوبی انجام دهد و در همان اوایل، مسائل و مشکلات احتمالی موجود را در تعامل با سایر ادارات رفع کرده است.

شادلو در خصوص تشکیل نظام صنفی کشاورزی در کشور اظهار داشت: تمام زیربخش‌‏های اقتصادی و خدماتی کشور از زمان‌های دیر ساختار صرف فعال دارند، ولی در بخش کشاورزی با وجود حساسیت موضوع در بحث تولید غذا و خودکفایی غذایی که جزو اهداف اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده، متأسفانه ما این بند بسیار مهم و ضروری را تا چند سال پیش نداشتیم.

وی در ادامه به مکلف شدن وزارت جهاد کشاورزی در اوایل دهه 80 برای تصویب قانون تشکیل نظام مهندسی تصریح کرد: بر حسب حساسیت موضوع و شرایط خاص بخش کشاورزی، حدود 6 سال تمام وزارت‌خانه پیگیری‏‌های زیادی را برای تنظیم اساس‌نامه، آیین‌نامه‌های اجرایی، نظام‌نامه مادی و بقیه ضروریات انجام داد و در نهایت پس از طی فراز و شیب‌های فراوان، این قانون در سال 86 مصوب شد.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان تهران تأکید کرد: بحث حضور بهره‌برداران و فعالان در تمام مراحل کارهای کشاورزی، اعم از قبل و بعد از تولید در این صنف تعریف شده و بهره‌‌برداران به عنوان عناصر فعال و تأثیرگذار در این بخش صاحب پروانه می‌شوند.

همایش تشکیل تشکل زیربخش نظام صنفی کشاورزی و دام‏پروری شهرستان دماوند با حضور رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان تهران، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، رئیس ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند زندی استان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان، رئیس تعاون روستایی شهرستان، مدیرعامل تعاونی دامداران و مدیر عاملان تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی و دامداری برگزار شد.

در این همایش، بیش از 300 نفر از بهره‌برداران بخش دام و طیور نیز حضور داشتند که با برگزاری انتخابات، نمایندگان شهرستان دماوند در تشکل زیربخش نظام صنف کشاورزی در این بخش را تعیین کردند.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول