اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه نوروز انجام شد

اصلاح چندین نقطه حادثه‌خیز در جاده چالوس

مدیریت ساخت و توسعه راه‌های استان البرز از اجرای طرح‌های مهندسی با هدف رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده چالوس خبر داد.

اصلاح چندین نقطه حادثه‌خیز در جاده چالوس

رضا پیرنون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از محورهای برون‌ شهری و جاده‌های بسیار مهمی برخوردار است که اهمیت آنها در سطح کشوری است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه جاده کرج ـ چالوس یکی از اصلی‌ترین محورهای مواصلاتی کشور است که سالانه میلیون‌ها گردشگر از این جاده تردد می‌کنند.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه سرنوشت طرح اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده چالوس به کجا انجامید، گفت: این محور به دلیل شرایط کوهستانی که دارد، جزو محورهای پرخطر کشور و حتی منطقه به شمار می‌آید.

پیرنون گفت: متاسفانه حوادث رانندگی بسیاری طی سالیان متمادی در جاده چالوس اتفاق افتاده و به همین دلیل ضروری بود که اصلاحات مهندسی با هدف رفع نقاط حادثه‌خیز در این جاده اجرایی شود.

*130 نقطه حادثه‌خیز در جاده چالوس شناسایی شده است

وی افزود: به همین دلیل با انجام کار کارشناسی مناسب در مجموع 130 نقطه حادثه‌خیز در این محور شناسایی و طرحی جامع برای رفع آن ارائه شد.

مدیریت ساخت و توسعه راه‌های استان البرز ادامه داد: این طرح در چند فاز تقسیم‌بندی شده و در فاز نخست قرار بود 30 نقطه حادثه‌خیز اصلی جاده چالوس با انجام پروژه‌های مهندسی، اصلاح شود.

پیرنون گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز و افزایش سفرهای برون‌شهری و استفاده از جاده چالوس از سوی شهروندان هستیم، جدیت بیشتری برای اجرای پروژه فوق اعمال شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این پروژه تا چه اندازه پیشرفت داشته است، گفت: تاکنون 15 نقطه حادثه‌خیز مهم در جاده چالوس به طور کامل اصلاح شده است.

* تکمیل پروژه رفع نقاط حادثه‌خیز جاده چالوس نیازمند تخصیص اعتبارات مالی است

مدیریت ساخت و توسعه راه‌های استان البرز افزود: ما برای ادامه این پروژه به ویژه در فاز نخست نیاز به تخصیص اعتبارات مالی داریم و به طور قطع در صورت تامین منابع تازه، کار با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

پیرنون در پایان گفت: در حال حاضر دست‌اندرکاران و مجریان این طرح در حال احداث یکی از نقاط مهم حادثه‌خیز در جاده چالوس هستند که حدود دو کیلومتر است و امیدواریم پیش از پایان سال و فرارسیدن نوروز این بخش از کار نیز تکمیل شده و به بهر‌ه‌برداری برسد.

انتهای پیام/2302/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول