اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز:

عدم توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده کرج آسیب‌های جدی به همراه دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: عدم توجه به اجرای طرح‌های ویژه با هدف نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در کرج، آسیب‌های جدی به همراه دارد.

عدم توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده کرج آسیب‌های جدی به همراه دارد

حیدر نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مرکز استان البرز به دلیل وسعت و همچنین جمعیت حدود 2 میلیون‌ نفری که دارد، یکی از مهمترین شهرستان‌ها و کلانشهرهای کشورمان به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: بافت جمعیتی و تمرکز در این شهرستان نیز شرایط خاصی دارد و برخی از مناطق آن از نظر تعداد ساکنان اشباع شده است.

این مسئول افزود: به دلیل مهاجرت‌های بسیاری که به ویژه در سال‌های اخیر به کرج صورت گرفته، شاهد ساخت‌وسازهای غیر اصولی بسیاری در این شهرستان هستیم.

نوروزی گفت: همچنین کلانشهر کرج از مشکل وجود بافت‌های فرسوده و غیر ایمن بسیاری رنج می‌برد و به همین دلیل ضروری است به طرح‌های مربوط به نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در کرج توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این رابطه کار کارشناسی خوبی انجام و حدود 800 هکتار بافت فرسوده که نیازمند اصلاح، بهسازی و نوسازی فوری بوده، شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: با توجه به تراکم جمعیتی و بافت شهری در کرج، در صورت وقوع یک حادثه غیر مترقبه و بلایای طبیعی، ساختمان‌هایی که در بافت‌های فرسوده این شهرستان واقع شده است، توان مقابله با حوادث را ندارند.

نوروزی تاکید کرد: به طور قطع عدم توجه لازم به اجرای طرح‌های مربوط به نوسازی و بهسازی این ساختمان‌های در زمان وقوع حوادث پیش‌بینی نشده، آسیب‌های جدی به همراه خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای رفع این مشکل چه برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد، گفت: اعتباراتی در قالب تسهیلات مالی و بانکی برای مالکان ساختمان‌های فرسوده تخصیص یافته که از طریق بانک‌های عامل از جمله بانک مسکن پرداخت می‌شود.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی مناسب و افزایش تسهیلات و اعتبارات مالی، شهروندان برای بهسازی و نوسازی ساختمان‌ها و املاک فرسوده و غیر ایمن خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اذعان داشت: بر اساس کار کارشناسی و تحقیقاتی که داشتیم، بهسازی بافت‌های فرسوده در مناطق حاشیه‌ای کرج و همچنین مناطق پرجمعیت بیشتر احساس می‌شود.

نوروزی در پایان تاکید کرد: تحقق این امر نیازمند تلاش بیشتر شهروندان و ارائه تسهیلات ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

انتهای پیام/2302/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول