اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

در دیدار «سرتاج عزیز» با وزیر خارجه افغانستان

پاکستان خواستار پی‌گیری قتل 23 سرباز این کشور در خاک افغانستان شد

مشاور نخست وزیر پاکستان در دیدار با وزیر خارجه افغانستان در حاشیه اجلاس «سارک» خواستار پی‌گیری قتل 23 سرباز پاکستانی در خاک افغانستان شد.

پاکستان خواستار پی‌گیری قتل 23 سرباز این کشور در خاک افغانستان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان که برای شرکت در اجلاس سارک به مالدیو رفته است در حاشیه این اجلاس با «ضرار احمد مقبل عثمانی» وزیر امور خارجه افغانستان دیدار کرد.

وی در دیدار با عثمانی اظهار داشت: 23 سرباز پاکستانی در خاک افغانستان کشته شده‌اند.

عزیز در ادامه یادآوری کرد که افغانستان و پاکستان در نشست ترکیه توافق کردند که اجازه نمی‌دهند از خاک کشورشان علیه کشور دیگر استفاده شود و چنانچه تروریست‌ها دست به چنین اقدامی زدند کشور مورد نظر باید علیه آنان وارد عمل شود.

سرتاج عزیز در ادامه خواستار اقدام فوری دولت افغانستان علیه شبه‌نظامیانی که سربازان پاکستانی را به قتل رسانده‌اند شد.

وزیر امور خارجه افغانستان در مقابل گفت: نگرانی پاکستان در خصوص حادثه پیش آمده را درک می‌کند و این خواسته پاکستان را با مقامات دولتی افغانستان در میان خواهد گذاشت.

وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد: قتل 23 نظامی این کشور به دست طالبان پاکستان در خاک افغانستان انجام شده است.

این در حالی است که «آصف یاسین ملک» معاون وزیر دفاع پاکستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که سربازان پاکستانی در خاک افغانستان کشته شده‌اند.

«عمر خالد خراسانی» رهبر طالبان پاکستان در منطقه «مهمند ایجنسی» با ارسال بیانیه‌ای به رسانه‌های این کشور اعلام کرد که این گروه در پاسخ به زندانیان طالبانی که در بند دولت پاکستان هستند، 23 مرزبان پاکستانی را به قتل رسانده است.

پس از اعلام این خبر، جلسه تیم‌های مذاکره‌کننده طالبان و دولت پاکستان لغو شد و مقامات اسلام‌آباد از طالبان خواستند تا موضع خود را در قبال مذاکرات صلح مشخص کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول