اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی اردبیل خبر داد

کشاورزان اردبیل پیشتاز در تولید گندم و سیب‌زمینی

رئیس سازمان جهادکشاورزی اردبیل از انتخاب کشاورزان نمونه استان اردبیل در تولید گندم و سیب‌زمینی به عنوان زارعان پیشتاز در کشور و صاحب رتبه اول خبر داد.

کشاورزان اردبیل پیشتاز در تولید گندم و سیب‌زمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه در اردبیل اظهار داشت: انتخاب تولیدکنندگان برتر کشوری و استانی نشان از ظرفیت‌های بالای کشاورزی استان اردبیل دارد که در این عرصه همواره جزء افتخارآفرینان بودند.

وی تصریح کرد: المپیاد انتخاب کشاورزان و تولیدکنندگان برتر کشوری در 22 رشته در سال‌جاری انجام شده و پس از طی مراحل بررسی در کمیته فنی و داوری انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی استان و فعالان پرتلاش انجام شده است.

عبدایمانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در دو رشته کلیدی و مهم تولید محصول استراتژیک گندم و محصول ارگانیک سیب‌زمینی توانسته‌ایم به همت زارعان پرتلاش رتبه اول را به دست آوریم و جزء برترین‌های کشور باشیم.

این مسئول اضافه کرد: جوان محمدی با تولید 13 هزار و 50 کیلوگرم در هر هکتار در زمینه تولید محصول گندم آبی مقام اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه بیان کرد: محمد نیکنام نیز به عنوان تولیدکننده سیب‌زمینی موفق شده با تولید 33 هزار و 330 کیلوگرم در هکتار محصول سالم و ارگانیک زراعی سیب‌زمینی را تولید و رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهادکشاورزی اردبیل دلایل این موفقیت را سعی و همت کشاورزان، استفاده از راهنمایی‌های فنی و تخصصی مربیان کشاورزی، بهره‌گیری از آخرین یافته‌های تحقیقاتی و انجام برخی از کارهای زیربنایی اعلام کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود این موفقیت‌ها در سال‌های آینده بیشتر و بهتر تکرار شود.

عبدایمانی یادآور شد: با اجرای برنامه‌های منظم آموزشی و ترویجی رادیویی و تلویزیونی و اجرای برنامه‌های بازدید علمی و ارائه، توزیع و انتقال ایده‌های نو و پدیده‌های جدید علمی انتظار می‌رود در آینده در دیگر محصولات نیز کشاورزان ما بتوانند مقام‌های برتر را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به اهمیت رقابت سالم در بین تولیدکنندگان و کشاورزان گفت: با ایجاد رقابت سالم در میان تولیدکنندگان بسترهای لازم برای تولید بیشتر و بهتر در جامعه فراهم آمده و در سطح کلان تولید اقتصادی ارتقا می‌یابد.

عبدایمانی رویکرد سازمان جهادکشاورزی را دستیابی به امنیت غذایی واقعی با تولید کیفی محصولات بیان کرد و افزود: این امر می‌تواند روز به روز با تقویت و توسعه بخش تولید ارتقا یابد.

انتهای پیام/62006/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول